Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
31.12.2012 06:38 - ОТНОВО СМЯХ И ПЛАЧ С ЖОРЖ ГАНЧЕВ
Автор: bogolubie Категория: Други   
Прочетен: 1231 Коментари: 0 Гласове:
1

Последна промяна: 31.12.2012 14:53


Жорж Ганчев: Появата ми като Дядо Коледа е метафора на “Здравей, българино! Радвам се, че оцеляваш”

30.12.2012 20:18;
Пенчо Ковачев;
6470;
15;

СНИМКА: “24 ЧАСА”
http://www.24chasa.bg/Article.asp?ArticleId=1694526&fb_action_ids=188139331330461&fb_action_types=og.likes&fb_source=other_multiline&action_object_map=%7B%22188139331330461%22%3A107883326052697%7D&action_type_map=%7B%22188139331330461%22%3A%22og.likes%22%7D&action_ref_map=%5B%5D

Жорж Ганчев е роден на 29 август 1939 г. в Пловдив. Участва в създаването на СДС в края на 1989 г. През 1990 г. основава своя партия - Българския бизнес блок (БББ), и става неин председател. През 1996 г. съпартийците му устройват комплот и взимат името на партията.

Участва в президентските избори през 1992 г. и получава 17% от гласовете. Депутат е в 37-ото и 38-ото народно събрание, председател е на ПГ на БББ (1995-2001), оглавявал е парламентарната комисия за радио, телевизия и съобщения. С решение на Конституционния съд на 13 април 1995 г. пълномощията му като народен представител са прекратени (по време на 37-ото НС) поради двойно гражданство - българско и американско.

- Г-н Ганчев, изненадахте ни с ролята на Дядо Коледа.

- Това е една метафора - “Здравей, българино! Поздравявам те, че оцеляваш и още празнуваш!” Нашият народ е толкова жилав, оцелява при всички форсмажорни ситуации като водата. 1400 години!

- Кой ви покани за участие в рекламата?

- Синовете на Теди Москов - Иван, който е режисьор, и на Тончо Жечев, който е сценарист и продуцент. Казаха: “Правим го в името на нашите бащи и приятелството ти с тях. Знаем и че сте искрен патриот, че 23 години само давате, не искате нищо. Нямате ни пенсия, ни заплата, ни борд на директорите, нито имате бизнеспартньори в България...” И така ме трогнаха - с техния респект към един човек, в когото наистина вярват и от когото могат да научат нещо.

- Сценарият техен ли е?

- Не, сценарият беше импровизиран там на място.

- Един вестник написа, че сте взели много пари.

- Това са пълни простотии! Аз цифри няма да споменавам, но абсолютно невъзможни цени цитират тия тъпаци! Но каквото и да направя, аз го давам на Патриотичното обединение, за да мога честно и почтено да издържам организацията си, вместо да ме купуват или чужди организации да тургат крак във вратата чрез мене. Или като някои властници, които се нуждаят от подкрепа и ми пращаха момченца без лимит.

- В какъв смисъл без лимит?

- В смисъл без лимита в издръжката на кампанията на Патриотично обединение. И то не един, не двама, не трима. Мъчиха се отвсякъде. Което значи и доказва, че неподкупните хора са чешити.

- Вие такъв ли сте?

- Аз съм чешит и се гордея с това. Още като отказах на Гошми, на Аксиния Джурова мъжът й...

- Георги Христов?

- Помниш го професора. Беше гимнастик от Русе и писар на ротния - 1957 г. в спортната рота. И ми казва: “Утре ще те разжалват?” Викам: “Гошми, моля?!” “Утре ще те разжалват. Не искаш да влезеш в ДКМС.” “Такива казионни организации мен не ме касаят...”

На следващия ден ми махнаха пагоните и ме пратиха в кашишкия полк на “Аязмото” в Стара Загора. Е, отпусна ми се душата там! Отидох в един ансамбъл след три месеца гонения на плаца. Пеех руски песни на китарата в един ансамбъл. Това отпусна сърцето ми и още повече се влюбих в народа си, защото разбрах, че толкова порядъчни хора има тук, толкова можещи и знаещи, такива невероятни индивиди! Но като колектив сме мърша. Това вече наранява моето съзнание всеки ден.

- Един политик не олеква ли с реклама в ролята на Дядо Коледа?

- Ни най-малко! Никога не трябва да правим неща, които са далеч от смирението. Когато си смирен, ти не трябва да се приемаш много на сериозно. Това, първо. Второ, когато посегнеш към народа си чрез подобна метафора, той не е глупав, той усеща доброто желание аз да му дам нещо от себе си. Какво му давам? Давам му пара-бала-ла бамба (Жорж изпява рефрена от песента “Ла бамба”, както е в рекламата - б.а.) Защото в целия наш живот - и политически, и социален - това е все едно “ла бамба”. Тука вече не играят нито принципи, нито морал, нито съвест към другия, който няма, който е в невъзможност, който си отива от тоя свят абсолютно омерзен. Тия, които са построили България, и ние да се гаврим с тях! Четвърт милион майки нямат подкрепа за инвитро от държавата, а генетичната ни банка се срива. Ние никога не можем да достигнем през следващите 50 години раждаемостта на България отпреди 1989 г. Ние разбихме това, което Стамболийски сътвори - Трудовите войски, където пращахме турчетата, ромите да учат занаят, да носят пари в семействата си, изкарани с честен труд... Аз не мога да отрека това, което нашите майки, бащи, баби и дядовци са направили. За мен е кощунство да се говори с негативизъм към тях. Ами младите хора с дипломи? Да не могат да си намерят работа тук и да бягат в чужда чужбина да бъдат третокласни граждани там. Всички тия хора заслужават повече

- През 2001 г. обявихте, че напускате политиката.

- И то съзнателно! Защото народът даде 44% на някакъв случаен нефелник, който нямаше един честен работен ден в живота си. На когото неговите съученици от Александрия, от лицея - Хюсеин на Йордания и крал еди-кой си на Мароко, му даваха разни синекурни длъжности във фирми и в някаква верига супермаркети като консултант. И това момченце да дойде и да омае моя народ, че за 800 дни щял да промени финансовия статут на хората и всичко под слънцето, и след това неговите хора предадоха първи, втори, трети и четвърти блок на АЕЦ “Козлодуй”. Неговите хора направиха така, че нарязахме ракетите СС 300 и СС 400 - 2,5 млрд. долара, нашият човек на струга и на полето ги е изплатил тези ракети. Покани ме да го съветвам тет-а-тет. Казвам му: “Ей, мон ами! Първо, вземаш старите установки на янките и ги сменяш, като режеш нашите и тургаш 60 млн. долара за екология край Стара Загора. Това е танто за танто. Другото е танто за кукуригу...” И най-вече да дадеш ти БТК за 220 млн. на офшорка, а на македонския БТК, която е 1/5 от нашата, само кабелите й струват 500 млн. Те взеха 1,7 млрд. за тяхната смехотворна БТК. Това говори за великите кражби на неговите юпита. И когато момченца на бивши функционери на БКП - лъжекомунисти, направиха хотелите по Черноморието, никой не им задеде въпроса: “Откъде?” Ни-кой!

- Ще дойде ли време някой да зададе тези въпроси?

- Времето вече чука на вратата. Иван Йорданов Костов, мавърът от Драгалевци - масова и касова приватизация! Моля? И оттук нататък - разбиването на нашето земеделие... Аз му казах на Петър Стоянов, на баща му Стефан, викам: “Ей, ало, бранникът! Тук в залата в Цалапица вият хората. По 5 лева да продаваш ти трактор!? Абе, дай им ценни книжа, направи ги собственици тия хора бе, аланкоолу! Как ще разрушаваш нещо, което е построено и не може да се построи втори път?!”

Ремедетата на Иван Костов. Уау! Нито един от купците, от тия, които са станали големите босове, не са удържали на договора да инвестират това, за което са се подписали. И това, което държавата им е дала, условно да го извършат и да се развие нещо. Всичко е изстискай го на входа и на изхода и го забрави. Тази разруха не може да се прости на никого!

- Има ли смисъл да се връщате в политиката след 12 г.?

- Аз на 73 г., щом имам енергия и вътрешен ресурс... Когато моят ментор Ханс Дитрих Геншер на последната ни среща - той дойде в парламента и нашата парламентарна група в 38-ото народно събрание разговаря с него - той каза следното: “Жорж, вярвам в теб, аз съм се учил от Ото фон Бисмарк, аз съм в центъра на 9 правителства и никога не позволих като партньор радикален християндемократски или ляв социалдемократически завой. Никога! Всичко е балансирано в интересите на Германия.”

Оттука - едно бъдещо правителство на експерти, хора, които нямат толкова много партийна окраска, колкото едно обединение, в което те да работят за България, а не за ляво и дясно...

- Но вие ще успеете ли да вкарате депутати в следващия парламент - национално отговорни експерти?

- Това само народът ще реши. Аз искам официален мандат.

- Колко членове има Национално патриотично обединение?

- Има вече 30 града за три месеца. С нови организации, не на Бизнес блока. Запомни: Не може мои стари бизнесмени, кримки и монополисти, които ги направиха на парцали, натискат ги местни феодали, натискат ги олигарсите, след това белите якички в политиката и т.н. - не мога да вярвам на тях. Аз тръгнах открито към младите хора, към всички разнопосочни нива на нашия народ, които желаят промяна. Желаят стабилна България. Желаят спиране на демографската криза, желаят запазване на езика, религията и националната памет. Не може с всичко това да си играят партии-мартии, Бойко-Мойко, някой си Иван Костов или стринка ми Гюргя. (Смее се.)

- Ще издържи ли това правителство до края на мандата си?

- ГЕРБ са длъжни да го изкарат. Всичко е тяхно, проникнали са навсякъде. Милиционерската държава е сериозна машина. Тя има стария опит на ДС, има уроците на бай Тошо, Бойко му беше бодигард, след това с Кобурга е съгласувано много, когато той беше направен главен секретар на МВР. Аз срещу Бойко не мога да кажа някаква много голяма лоша дума, защото той прави всичко, което е възможно за неговото образование, неговия бит и за хората около него. Аз не мога да бъда негов съдник, но мога да кажа, че трябва да си завърши мандата. Не може да има хаос в една държава в криза в този момент.

- Бихте ли участвали след изборите в коалиция с ГЕРБ?

- Бих влязъл в коалиция и с дявола, ако това е от полза за отечеството и народа ми.

                   ggggggggggggggggggggggggggggggggg

          В "Опасно близо"с Диана Найденова:
http://www.youtube.com/watch?v=6m45l3y6Ujs




Гласувай:
1



Няма коментари
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: bogolubie
Категория: Други
Прочетен: 13778110
Постинги: 14720
Коментари: 2351
Гласове: 9367
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930