Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
16.05.2021 11:50 - Село Черни Осъм и Троянският манастир
Автор: lubara Категория: Туризъм   
Прочетен: 4212 Коментари: 13 Гласове:
12

Последна промяна: 16.05.2021 16:43

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
                   Това село Черни Осъм е райско кътче. Ходил съм там с жена ми, с нея и сина ми и не на последно място с туристите от "Трапезица 1902" . След него започва стръмното изкачване към хижа Амбарица и Зелениковския манастир. От местността Смесите. Има и природонаучен музей с ревяща мецана вътре!

image
    
    За третия по големина манастир няма да Ви говоря, там пък съм бил поне две дузини пъти!

image

     На входа на манастира една каручка винаги привлича посетителите с цветовете си!

image

    Това е голямата кула и зад нея триетажните спални помещения, дали са килии, не вярвам...

image

                   А това е снимка откъм пътя са село Черни Осъм. Пристройките бяха на груб строеж в годините, които съм обикалял тук. Сега са завършени. Два километра и половина е нашият маршрут до селото. И обратно пак толкова.

image

                                  Ех, че добро посрещане ни прави този орел! 

image

                                     Тази реклама съм я снимал преди дванадесет години. Но в последните заведението не работеше. сега се запознах с новия собственик, започват идната седмица! Отлична новина!

image

                      Пътят е славен и равен! И слънце, ама след час ще запука здраво!

image

                                            Това е хотелче в началото на селото.

image

                                             И тротоари си имат хората!

image

                                                   И лаленца си имат! 

image

                                                 Къща с две звездички!

image
  
                                                        "  А някой кара колело..."

image

                                                        Ангелчета в шадравана!

image

                              Градинката в центъра на селото си е поддържана и чиста!

image

                                            Има си и слончик! За жираф не видях...

image

                                      Този параклис си е направо нов, но беше затворен.

image

                И след час излизаме по обратния път. Тези трите къщи са се строили като на парад! 
                Ами това беше, разходката си заслужаваше. Седнахме около 16 часа да обядваме, от персонала бяха много любезни. 
                 После се върнахме през Дебнево, до там пътят си беше хубав. Но после до Севлиево не беше такъв, а и ни запука дъждът, но не беше много силен...

                                До следващия път!




Гласувай:
12



Следващ постинг
Предишен постинг

1. wonder - И аз харесвам тази посока! :))) ...
16.05.2021 12:35
И аз харесвам тази посока! :)))
Никога не пропускам в с.Черни осъм Природонаучния музей.
Троянския манастир е само на 2 км от него.
цитирай
2. lubara - Поздрави, wonder!
16.05.2021 12:56
Да, ние обаче си оставихме колата при една от залите на художествените занаяти, за да походим повече.
цитирай
3. morskipesni - Купи ли си от местния шарен боб, дето няма две зрънца с еднакъв цвят?
16.05.2021 13:55
Ай ако не си, ще съжаляваш! Пак си бил на чудесно място, енергийно и древнобългарско!
цитирай
4. miri479 - И на мен ми е една
16.05.2021 14:15
от любимите дестинации. Поздрави от Дряновския манастир:)!
цитирай
5. lubara - Поздрави, morski!
16.05.2021 14:17
Не, купих си едно продълговата съдинче от мястото на предишния ми постинг. И мед от липа и две локумки.
цитирай
6. lubara - Поздрави, miri479!
16.05.2021 15:09
На Дряновския ходих на 23-ти януари.
цитирай
7. rosiela - Любчо,
16.05.2021 16:34
много ми хареса селото. Не го знаех.
Само нещо имам съмнения за годината - 1904.
Ама ти падаш малко извънземен, може през 1904 година вече да се бил запален турист, знае ли човек?!
цитирай
8. lubara - Поздрави, rosiela!
16.05.2021 16:46
Роси, аз забравих да сложа едни кавички на името на дружеството, че и годината сбърках. Търновските туристи членуват в дружество " Трапезица 1902".
Селото е много китно, там въздухът си е направо безценен! А механа " Колибито" отваря идната седмица, това лято ще отида да хапна в нея, живот и здраве да е!
цитирай
9. rosiela - Отсега - да ти е сладко. Чуден си ти.
16.05.2021 18:10
lubara написа:
Роси, аз забравих да сложа едни кавички на името на дружеството, че и годината сбърках. Търновските туристи членуват в дружество " Трапезица 1902".
Селото е много китно, там въздухът си е направо безценен! А механа " Колибито" отваря идната седмица, това лято ще отида да хапна в нея, живот и здраве да е!

цитирай
10. lubara - Поздрави, rosiela!
16.05.2021 19:46
Да се щурам като муха без глава ми е най-сладко!
цитирай
11. born - Когато си ходил на Троянския ман...
17.05.2021 00:22
Когато си ходил на Троянския манастир не зная дали си посещавал "скита", който се намира на срещуположния рид ? Ако не си ходил - при следващото посещение ти го препоръчвам. Дотам с кола не може да се отиде- само пеша по една "козя" пътека. Не съм ходил там от 15-тина години, но предполагам, че скромният етнографски музей там, създаден от един местен даскал ентусиаст все още съществува.
ПП. Скитът е бил през турското робство убежището на монасите от манастира при нашествията.
цитирай
12. lubara - Поздрави, born!
17.05.2021 06:25
За съжеление съм вързан от жена ми на къса сиджимка... Колко я уговарям да отидем на Камъка над Горна Оряховица и на връх Исполин и все не мога...
цитирай
13. born - За съжеление съм вързан от жена ми на ...
17.05.2021 11:17
lubara написа:
За съжеление съм вързан от жена ми на къса сиджимка... Колко я уговарям да отидем на Камъка над Горна Оряховица и на връх Исполин и все не мога...

Абе, в интерес на истината всички сме на твоя хал, но пак бива, че понякога отпускат мъничко сиджимката, та хукваме във всички посоки до изнемога. :))))))[/quote]
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: lubara
Категория: Изкуство
Прочетен: 4574836
Постинги: 689
Коментари: 9099
Гласове: 19613
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031