Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
02.05.2016 19:59 - Добър ден, Христе мой
Автор: bogolubie Категория: Други   
Прочетен: 518 Коментари: 0 Гласове:
0



 http://pravoslaven-sviat.org/2013/09/17/dobar-den-hriste-moi/

Добър ден, Христе мой

Септември 17, 2013 in БеседиНачална страница

Автор :

image

 

През 1922г. заедно с други бежанци от Мала Азия в Гърция дойде едно момче сираче на име Симеон. Установи се да живее в Пирея, сам, в една барака, където и порасна. Беше хамалин и имаше една количка, с която принасяше товари на пристанището в Пирея. Беше неграмотен и не знаеше много неща за духовния живот, но имаше блажена простота и искрена вяра. Когато му дойде времето, се ожени и му се родиха две деца. Тогава се преместиха да живеят в Никея. Всяка сутрин отиваше до пристанището на Пирея да извади хляба си, и всяка сутрин се отбиваше през църквата на свети Спиридон. Влизаше вътре, заставаше пред иконостаса, сваляше шапката си и казваше: “Добър ден Христе мой, аз съм Симеон. Помогни ми да извадя хляба си.”

Вечер, когато свършваше работа отново минаваше през църквата, отиваше пред иконостаса и казваше: “Добър вечер Христе мой, Симеон съм, Благодаря Ти, че ми помогна и днес”

 

 

Така минаваха годините на благословения Симеон.

 

 

Някъде около 1950г. жената и децата на Симеон заболели от туберкулоза и починали в Господа. Симеон, останал сам, продължил безропотно работата си и не престанал да минава през храма на свети Спиридон, да поздравява Христа и да му благодари.

 

 

Когато остаря, Симеон се разболя и влезе в болница, оставайки там около месец.

Веднъж една от завеждащите отделението медицински сестри го запита:

 

-Дядо, толкова време си тук и никой не идва да те види, нямаш ли си роднини?

 

-Детето ми, всяка сутрин и вечер Христос идва и ме утешава.

 

-И какво ти казва, дядо?

 

-Добър вечер Симеоне, аз съм Христос, потърпи.

 

Сестрата се учуди и покани своя духовник, отец Христодул, да дойде и да види да не би Симеон да е паднал в прелест.

 

Отец Христодул го посети, започна да разговаря с него, зададе същите въпроси, които бе му задала неговата духовна дъщеря, и получи същите отговори. В същите часове, сутрин и вечер, когато Симеон отиваше в храма и поздравяваше Христос, сега Христос поздравяваше Симеон.

 

Духовникът го попита:

 

-Да не си фантазираш?

 

-Не отче, не съм фантазьор. Христос дойде и днес.

 

-Дойде?! – и какво ти каза?

 

-Добър ден Симеон, Аз съм Христос. Потърпи, след три дена ще те взема при Мен рано-рано.

 

Духовникът всеки ден отиваше в болницата и разговаряше със Симеон за живота му. Разбра, че пред себе си има благочестив човек. На третия ден отново рано-рано отиде да види Симеон и да се увери действително ли ще се сбъдне предсказанието му.

И наистина по време на техния разговор Симеон внезапно извика: “Христос идва!” И заспа праведния си сън.

 

превод от гръцки

(Απο το βιβλίο ΑΣΚΗΤΕΣ ΜΕΣΑ ΣΤΟΝ ΚΟΣΜΟ, 2008)
Ιερόν Ησυχαστήριον Άγιος Ιωάννης ο Πρόδρομος, Μεταμόρφωσις Χαλκιδικής)



Тагове:   Господ,   жив,   истинен,


Гласувай:
0



Няма коментари
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: bogolubie
Категория: Други
Прочетен: 13713037
Постинги: 14720
Коментари: 2351
Гласове: 9367
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031