Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
01.01.2016 01:05 - Проф. Божидар Димитров: С Местан е свършено. Да ходи да гледа домати! Посланик Гьокче ще бъде отзован
Автор: bogolubie Категория: Други   
Прочетен: 723 Коментари: 0 Гласове:
1


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
 

 

Директорът на НИМ пред Епицентър.бг:

Проф. Божидар Димитров:
С Местан е свършено. Да
ходи да гледа домати!
Посланик Гьокче ще бъде
отзован

30 дек. 2015 | 15:55

Не забравяйте, че 20 години съм бил разузнавач. Водещият
офицер ми казваше: „Ако стане напечено и чувстваш, че ще
те арестуват, бягаш в нашето посолство“. Така че и турският
шпионин бяга при своите

 
image Автор: 
Мариела Балева
  Tweet

 

„С политика Лютви Местан е свършено. Каква партия ще
прави, като в парламента всички ще му викат „турското
мекере да се маха оттук“. Никаква партия не може да
създаде. Ще ме накарат в следващия парламент да се
кандидатирам и аз, за да правя точно това, да му казвам
всеки път: „Господине, тук не е място за турски шпиони.
То за български няма място, та за турски ли? Гонят бившите
агенти на Държавна сигурност, щото са били български, а
турските ще правят партия! Айде, де!“ 

Тази емоционална реакция пред „Епицентър.бг“ е на проф.
Божидар Димитров. Потърсихме го за допълнителна
информация по повод участието му в Канал 3, където той
направи заключението, че случаят „Местан“ е тежък провал
на турското разузнаване. Шефът на НИМ обясни, че няма
допълнителна информация, но като историк и най-вече
бивш разузнавач, познавайки практиките и действията на
наетите агенти в такава ситуация, прави тези заключения. 

„Не забравяйте, че 20 години съм бил разузнавач“ -
припомни той. - Водещият офицер винаги ми казваше:
„Ако стане напечено и чувстваш, че ще те арестуват,
бягаш в нашето посолство“. Не са ми казали да бягам в
съветското, американското или холандското. „Бягаш при
своите!“ - това е правилото. Така че Местан е изпаднал в
паника и е избягал при своите. Ето това се е случило.
Турският шпионин бяга при своите“ 

Историкът дори образно и с доза хумор обясни, какво е
трябвало да направи Местан. „Ако си български политик –
отиваш в ДАНС, удряш глава и викаш: „Искат да ме
убивааат! Дали е Доган, Делян Пеевски или някой друг и
казваш: „Моля, спасете ме.“ Може да отидеш и в МВР при
Бъчварова, ей го къде е – в центъра на София. Минаваш
между двата лъва и викаш: „Помооощ!“ 

Директорът на НИМ прогнозира, че турският посланик у нас
Сюлейман Гьокче ще бъде отзован. „Сигурен съм, защото
така се прави. Освен ако Анкара не прояви обичайната си
в последните години не само спрямо нас наглост. В
дипломатическата практика в такива случаи един провалил
се човек най-често се оттегля под някакъв благовиден
предтекст. Например – разболял се човекът, може да се
лекува само в Анкара или Истанбул. И си тръгва“. 

Божидар Димитров не смята, че за Местан е по-добре да
отиде в Турция. Според историкът „може пък човекът да
иска да гледа домати“. Той обясни, че не се шегува и даде
примери с бивши депутати от ДПС. „Има вече някои
освободени по тая причина бивши депутати от ДПС –
Мехмед Ходжа гледаше тютюн, Адем Кенан оре с
трактора нивиците си, може и Местан да има такива
наклонности“.

 




Гласувай:
1



Няма коментари
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: bogolubie
Категория: Други
Прочетен: 13749151
Постинги: 14720
Коментари: 2351
Гласове: 9367
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930