Постинг
20.06.2013 23:57 -
ВЪПРОСИ КЪМ СВЕЩЕНИКА: ЗАЩО СЪБОТНИЯ ДЕН БЕ СМЕНЕН С НЕДЕЛНИЯТ И ДАЛИ ТОВА НЕ НАРУШАВА БОЖИЯТ ЗАКОН?
ВЪПРОСИ КЪМ СВЕЩЕНИКА: ЗАЩО СЪБОТНИЯ ДЕН БЕ СМЕНЕН С НЕДЕЛНИЯТ И ДАЛИ ТОВА НЕ НАРУШАВА БОЖИЯТ ЗАКОН?
Posted on 20/06/2013
http://gantegh.agbubulgaria.org/въпроси-към-свещеника-защо-съботния-д/#more-6538
ВЪПРОС: Защо съботата, която бе определена в Стария Завет като Господен ден, бе сменен с неделята и дали това не нарушава един от Божиите заповеди?
ОТЕЦ БАРТУХИМЕОС: Благодаря за интересният въпрос.
За шест дена Бог извърши сътворението и на седмият ден отпочина и заповяда всеки човек да почива в събота и да се посвети на Бог: „И Бог благослови седмия ден и го освети, защото в него си почина от всичките Си дела, от всичко, което Бог беше създал и сътворил.” (Битие 2:3). В Десетте Божи заповеди Той настоява хората да пазят съботата свята и да я посветят на Бог. Но този Закон, както и много закони и правила бяха разбрани буквално от евреите и те нищо не правеха в събота. Дори в книгата на Макавейкса се отбелязва, че в съботата не се воюва.
Еврейските книжници много пъти обвиняваха Христос, че не спазва съботата, а учениците му вършат неща, които не бива да вършат или дори Христос изцеляваше в събота. В отговор на всички тези обвинения, Христос каза, че „Син Човеческий е господар и на съботата” (Матей 12:7) и добавя, че „съботата е направена за човека, а не човек за съботата” (Марк 2:27). С тези думи Христос казваше на евреите, че не бива да се възприема всичко буквално и да не се прави нищо. Бог е казал на човек да почива и да върши добро. Другото най-важно е това, че не бива да се различават дните на седмицата. Важното е след шест дена работа, седмият да почиваш и да го посветиш на Бог.
Ние, християните сме преместили почивният ни ден от събота в неделя, понеже в неделя Христос възкръсна. Това не е седмият ден на седмицата, а първият. Светите отци на Църквата са решили, че за християните е по – подходящо да почиват и да се посветят на Бог в деня на Възкресението, който е ден неделя. При това положение смяната на съботата с неделята изобщо не нарушава Божията заповед.
Превод от арменски: Нерсес Кетикян
Posted on 20/06/2013
http://gantegh.agbubulgaria.org/въпроси-към-свещеника-защо-съботния-д/#more-6538
ВЪПРОС: Защо съботата, която бе определена в Стария Завет като Господен ден, бе сменен с неделята и дали това не нарушава един от Божиите заповеди?
ОТЕЦ БАРТУХИМЕОС: Благодаря за интересният въпрос.
За шест дена Бог извърши сътворението и на седмият ден отпочина и заповяда всеки човек да почива в събота и да се посвети на Бог: „И Бог благослови седмия ден и го освети, защото в него си почина от всичките Си дела, от всичко, което Бог беше създал и сътворил.” (Битие 2:3). В Десетте Божи заповеди Той настоява хората да пазят съботата свята и да я посветят на Бог. Но този Закон, както и много закони и правила бяха разбрани буквално от евреите и те нищо не правеха в събота. Дори в книгата на Макавейкса се отбелязва, че в съботата не се воюва.
Еврейските книжници много пъти обвиняваха Христос, че не спазва съботата, а учениците му вършат неща, които не бива да вършат или дори Христос изцеляваше в събота. В отговор на всички тези обвинения, Христос каза, че „Син Човеческий е господар и на съботата” (Матей 12:7) и добавя, че „съботата е направена за човека, а не човек за съботата” (Марк 2:27). С тези думи Христос казваше на евреите, че не бива да се възприема всичко буквално и да не се прави нищо. Бог е казал на човек да почива и да върши добро. Другото най-важно е това, че не бива да се различават дните на седмицата. Важното е след шест дена работа, седмият да почиваш и да го посветиш на Бог.
Ние, християните сме преместили почивният ни ден от събота в неделя, понеже в неделя Христос възкръсна. Това не е седмият ден на седмицата, а първият. Светите отци на Църквата са решили, че за християните е по – подходящо да почиват и да се посветят на Бог в деня на Възкресението, който е ден неделя. При това положение смяната на съботата с неделята изобщо не нарушава Божията заповед.
Превод от арменски: Нерсес Кетикян
1.
antoninus -
Гослодният ден е събота, затова Исус каза, че е господар на съботния ден.
21.06.2013 18:26
21.06.2013 18:26
Белег на възкресението не е празнуването на езическият ден на слънцето и езическите богове - неделя /на англ. Sunday, на немски Sontag), а кръщението. Ап. Павел ясно го казва в Римляни 6:3-6, че кръщението е символично повторение на Христовата смърт, погребение и възкресение. Също така и вярващият трябва да "умре" за своите минали грехове, да бъде "погребан" във водния гроб и излизайки от водата да "възкръсне" за нов живот, съобразен с Божията воля.
Привържениците на неделния ден търсят аргументи, с които да подкрепят своя възглед чрез някои пасажи от Божието Слово, в които се споменава първият ден на седмицата. Въпросът, който стои пред нас е - в кой ден ще почивам - в деня, определен от Бог, или в деня, определен от хора? (Виж Деян. 4:19).
Ето как се промени съботния ден в неделен http://antoninus.blog.bg/history/2013/06/20/kak-e-vyveden-nedelniiat-praznik.1122105
Дори католическия епископ (в първият клип под статията) признава, че денят за поклонение е събота, а не неделя в цялата Библия и, че той е обещал награда на всеки, който му докаже, че трябва да се почита неделята като Господен ден.
цитирайПривържениците на неделния ден търсят аргументи, с които да подкрепят своя възглед чрез някои пасажи от Божието Слово, в които се споменава първият ден на седмицата. Въпросът, който стои пред нас е - в кой ден ще почивам - в деня, определен от Бог, или в деня, определен от хора? (Виж Деян. 4:19).
Ето как се промени съботния ден в неделен http://antoninus.blog.bg/history/2013/06/20/kak-e-vyveden-nedelniiat-praznik.1122105
Дори католическия епископ (в първият клип под статията) признава, че денят за поклонение е събота, а не неделя в цялата Библия и, че той е обещал награда на всеки, който му докаже, че трябва да се почита неделята като Господен ден.
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.