Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
25.02.2013 20:13 - Из турските текстове на 13 подсъдими за антидемократична дейност
Автор: bogolubie Категория: Други   
Прочетен: 473 Коментари: 0 Гласове:
0

Последна промяна: 25.02.2013 20:16


Из турските текстове на 13 подсъдими за антидемократична дейност
Агенция Изток - 2013-02-22 07:02:44 Share on vk
Share on linkedin
Share on facebook
Share on twitter
More Sharing Services
http://www.eastok.bg/opi/view/iz-turskite-tekstove-na-13-podsadimi-za-antidemokrati4na-deynost#.USunHDCwhom

Някои от веществените доказателства по делото в Пазарджик представляват странни текстове, които предизвикват най-малкото изненада. Експертизата за тези писмени материали, преведени от турски на български, беше приета в съда на предпоследното заседание. Тези текстове говорят за мюсюлмани, но е важно да се отбележи, че те нямат нищо общо с 99.9% от мюсюлманите по света. Колкото повече чете написаното, човек сякаш придобива представа за едно ново общество, което в същото време идва от миналото.

 Текстовете призовават към разделение на религиозна основа и омраза към демокрацията и всички, които участват в нея (ходят на избори и спазват законите, които се гласуват в парламентите). „Поведението на един мюсюлманин трябва да бъде такова, че в цялостния си живот той да отхвърля демокрацията (…), да не признава нейния авторитет, открито да изпитва неприязън и злоба към защитниците, приятелите и помощниците на демокрацията и да демонстрира враждебност към тях”. В същия текст, озаглавен „Ислямската позиция срещу разбирането на демокрацията за властта”, се казва следното „Не участвай в изборите, които предават властта на народа на парламентаристите, за да имаш правото да се обединиш с Аллах.”. Разказва се за Група на победителите, чиято „днешна най-важна задача” е „воденето на свещена война джихад срещу тези, които ръководят мюсюлманите чрез закони, създадени от хората”.

 В един от текстовете има отговор на въпроса, защо хора с антидемократични възгледи продължават да живеят в демократични държави – „Особено в наши дни, когато няма праведно място, където човек да се пресели, подготовката за джихад срещу тези вероотстъпници е първа задача. И без друго днес мюсюлманите нямат и възможност за преселване, било поради частното си положение, било поради положението и законите в страните, където живеят.” Един от авторите на тези текстове – съвременният радикален теолог ал–Макдиси, твърди също, че „Демокрацията и ислямът не могат да бъдат заедно”. Тази теза той се опитва да подкрепя с цитати от Корана като този: „Несъмнено аз се раздалечих от вярата на едно племе, което не вярва в Аллах (…)” (Юсуф 12: 37-38). В текстовете на ал-Макдиси също се казва, че „едно лице едновременно и мюсюлманин, и демократ е нещо, с което Аллах не е съгласен и не го приема”. Крайният теолог не е съгласен и с основни човешки права. „Закрилят тези лица [практикуващи вяра, различна от исляма] със закони под името „Свобода на вероизповеданията и човешки права”. Обаче в религията на Аллах присъдата на това лице е вероотстъпник”.

 Друг текст – „Демокрацията е безбожен строй” – разсъждава върху минусите на демократичния строй. Осъждат се основни принципи на демокрацията и свободата като „Народът е господар сам на себе си. Той е този, който се разпорежда със себе си и постъпва според необходимостта, който издава законите”. Текстът съдържа и някои логични размишления върху демокрацията – „Тъй като не е възможно целият народ да се събере на едно място като законодателен орган, той избира пълномощници, които да станат законодателен орган. Ето тези образуват парламента”. Накрая се стига до следните заключения – 1. „Демокрацията не идва от бога и е излязла от умовете на хората.” 2. „Демокрацията е власт на мнозинството” 3. Демокрацията непрекъснато призовава към следните свободи: а) свобода на вероизповеданията б) свобода на възгледите в) свобода на придобиването на собственост г) лична свобода.” А генералният извод след всичко това е, че „демокрацията е един безбожен строй, който не е от исляма и е в противоречие с исляма”.

 Накрая се дават примери от ислямски богослови за това как трябва да се управлява – „Аллах не приема нито едно същество, създадено от него, за равно със себе си в упражняването на властта. Напротив, той е единственият, който може да съди, да организира делата на хората и да спестява както иска”. „Да съди, да повелява и да забранява е право, което принадлежи само на Великия Аллах.” („Върховната власт принадлежи на Аллах” Аляаддин Палеви).

 Да се проповядват такива идеи би било нелогично в която и да било съвременна държава. Ако тези представи за света имат последователи, навярно за тяхно удобство би следвало да се създадат изолирани пространства в рамките на държавата, за да могат те да не нарушават своите закони. Или най-малкото да се опитат. Междувременно, можем само да се надяваме, че тези текстове просто са събирали прах на някои от рафтовете на подсъдимите.



Тагове:   демокрация,   ислям,   против,


Гласувай:
0



Няма коментари
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: bogolubie
Категория: Други
Прочетен: 13767343
Постинги: 14720
Коментари: 2351
Гласове: 9367
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930