Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
20.11.2011 21:18 - ИНТЕРЕСНИ МИСЛИ НА ДОСТОЕВСКИ И ГОГОЛ
Автор: bogolubie Категория: Други   
Прочетен: 1600 Коментари: 0 Гласове:
0



Peter Penev, публикува в Църква и общество  Peter Penev  17 ноември г. 07:13

"Аз съм дете на века, дете на неверието и съмнението от раждането си до днес, че и (зная го) до гроб. Какви страшни мъки ми е струвала и ми струва сега тази жажда да вярвам, която укрепва в душата ми толкова повече, колкото повече намирaм в себе си обратни доводи. И все пак понякога Бог ми провожда мигове, в които съм напълно спокоен; в тези мигове аз обичам и виждам, че и мен ме обичат – та тъкмо в такива мигове аз изградих за себе си такъв символ на вярата, в който всичко е ясно и свято за мен. Символът е много прост и е следният: да вярваш, че няма нищо по прекрасно, по-дълбоко, по-симпатично, по-разумно, по-мъжествено и по-съвършено от Христос. И не само няма, казвам си аз с ревнива любов, но и не може да има. Нещо повече, ако някой би ми доказал, че Христос е извън истината и истината наистина се окажеше извън Христос, аз все пак бих предпочел да остана с Христос, отколкото с истината."
 Ф. Достоевски


                             жжжжжжжжжжжжжжжжжжжжжж

Peter Penev, публикува в Църква и общество  Peter Penev  17 ноември г. 06:55 

„… не напразно е отредено красотата да поразява хората еднакво – дори и онези, които са безчувствени към всичко … Щом дори някакъв безсмислен каприз на красавица е ставал причина за всемирни сътресения и е карал много умни хора да правят глупости, какво ли би било ако този каприз е осмислен и насочен към доброто? И колко ли добрини би могла да стори една красавица …“
 Н. Гогол


                           жжжжжжжжжжжжжжжжжжжжжжж




Гласувай:
0



Няма коментари
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: bogolubie
Категория: Други
Прочетен: 13772026
Постинги: 14720
Коментари: 2351
Гласове: 9367
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930