За целта били използвани статистически данни за самолетни катастрофи. При всеки полет винаги има пътници, които по една или друга причина се отказват или закъсняват да се качат на борда. Установено било категорично, че от аеропланите, които по-късно паднали и погубили пътници и екипаж, отказите са с 18 процента повече в сравнение с нормално протеклите. Математикът Валери Исаков, който ръководи изследователския екип, не иска да прави никакви внушения: само огласява числата. Разбира се, вярващите в задгробен живот не бива да имат съмнения в ролята на ангела-спасител, осуетяващ полета на един или друг човек по всевъзможни начини. Наскоро дори бил разказван куриозен случай с четирима програмисти, които трябвало да пътуват със самолет от Екатеринбург до Петрозаводск със смяна в Москва. Самолетът им към руската столица обаче се бавел и те пропуснали връзката. Страшно се ядосали, защото ставало дума за важно служебно пътуване. На следващата сутрин научили, че самолетът, който излетял без тяхната група, се е разбил и са загинали 40 човека.
Подобна закономерност била забелязана и за влаковите катастрофи още в средата на миналия век. Американски експерт изчислил, че катастрофиращите влакове са пълни само с около 61% от капацитета си, докато нормално пътуващите возят 76%. И тук са установени голям брой откази.
Култовият автор Стивън Кинг пък е на мнение, че ангели-хранители всъщност няма. Цялата работа е в системата за подсъзнателна сигнализация, която у някои хора е по-добре развита от обичайното. Всъщност подобна система, предупреждаваща за смъртна опасност, са имали първобитните хора. Благодарение на нея са успявали да оцелеят в суровите условия на живот.
Източник: chudesa.net