Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
12.04.2010 18:05 - БЛАГОДАРЯ ТИ, БОЖЕ
Автор: bogolubie Категория: Други   
Прочетен: 696 Коментари: 0 Гласове:
3




                БЛАГОДАРЯ   ТИ, БОЖЕ

             от   архимандрит   Серафим

От все сърце благодаря Ти, Боже,
за всички Твои милости към мене!
Аз искам днес във Твоето подножие
да Ти се изповядвам на колене.

Какво съм аз? - Създание нищожно,
що би могло и да не съществува!
Но Ти в мен влял си чувството набожно,
което непрестанно ме вълнува.

И ето, аз усещам Те, Незримий,
и в утрото, и в пладнето, и в здрача.
И ту с възторг прошепвам Твойто име,
ту съкрушено пред Лика Ти плача.

Благодаря Ти, че си ме създал
с очи - да виждам красотите звездни
и да потръпвам, в ужас онемял,
пред Твойте тайни и пред Твойте бездни!

Благодаря Ти, че си ме сдобил
със разум - да Те търся и жадувам,
и Твоят свят закон да ми е мил,
и в него Твоят вечен глас да чувам!

А тая съвест, що във мене свети!
Ти, Боже, с нея моя мрак огряваш!
Ах, да не бяха само греховете!
Ала чрез тях дълбоко ме смиряваш!

Благодаря Ти, че си ме лишил
от лишни дарби - да се не гордея,
и че с любов все пак си ме дарил
сърце и чувства святи - да Ти пея!

Тъй да Ти пея, както Те възпява
признателната птичка във гората -
на клончето, де слънце я огрява,
за малкото гнездо посред листата!

Аз нищо от живота не желая,
освен гнездо в сърцето Ти да свия
и в Теб едничък да намеря рая;
и в Теб покоя сладък да открия!

Какво е моят ден, какво нощта?
Безцелен труд, а после съм тревожен.
Без Теб са радостите и скръбта
кошмар безсмислен, хаос невъзможен!

Отлита всичко - всичко отшумява...
Единствен Ти сияеш вечно в мрака!
И само нашата вина остава
присъдата Ти сетна да дочака.

Кога пред Теб в молитва падам ничком
или в признателност Ти химни пея,
или се кая и Ти казвам всичко,
едва тогава чувствам, че живея!

От все сърце благодаря Ти, Боже,
за всички Твои милости към мене!
О, позволи ми в Твоето подножие
все тъй да ти се моля на колене!

                                   Септември 1970 г.

           жжжжжжжжжжжжжжжжж



Гласувай:
3



Следващ постинг
Предишен постинг

Няма коментари
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: bogolubie
Категория: Други
Прочетен: 13761935
Постинги: 14720
Коментари: 2351
Гласове: 9367
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930