Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
28.04.2009 20:39 - СВАТБА С НЕБЕТО от архим. Нестор
Автор: bogolubie Категория: Други   
Прочетен: 1077 Коментари: 0 Гласове:
0

Последна промяна: 01.12.2010 21:27



               С В А Т Б А     С     Н Е Б Е Т О
        
                    от архимандрит Нестор

Под черна мантия - венчалната ми дреха,
притиснал силно с две ръце сърцето,
дочаках в храма с вяра и утеха
мойта чудна сватба със небето.

От сватбарите не исках никой
ни една сълзица да отрони,
но обърнах се и гледам бликат
очите им - сълза сълзата гони.

Пред олтаря свят - приет от Бога,
облякоха ме в дълго черно расо, -
ах, то за мен и в радост, и в тревога
е светло като слънце неугасно!

А кога игуменът повтори,
че нямам веч приятел, майка, татко,
не знам защо пред плахите ми взори
те бяха всички... и заплаках сладко.

Дадоха ми да държа в ръцете,
вместо свещ и цвете - свещ и кръст,
на младоженика душата тъй да свети,
догде се върне той във тая пръст.

О, не прегръщах ли във тях тогава
страданията си и светлината,
която греховете ни прощава
и подкрепява кръста на душата?

Поведоха ме братята и пяха
"Достойно ест" към моята килия.
Сватбарите разплакани и плахи
бяха сякаш в някаква магия:

целуваха челото ми, косата,
а аз си мислех в тихите сълзи:
на втората ми стъпка, във душата,
ще бъде мир - душата ще цъфти.

Под черна мантия - венчалната ми дреха,
притиснал силно с две ръце сърцето,
дочаках в храма с вяра и утеха
мойта чудна сватба със небето.


                 жжжжжжжжжжжж





Тагове:   монах,


Гласувай:
0



Няма коментари
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: bogolubie
Категория: Други
Прочетен: 13772974
Постинги: 14720
Коментари: 2351
Гласове: 9367
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930