Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
01.06.2016 06:16 - ЗДРАВКО...
Автор: lik Категория: Лични дневници   
Прочетен: 1828 Коментари: 1 Гласове:
-1


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
                  Здравко  Тошев  Дунов  Тошов  Диков   Катовски...

                СЕДЕМДЕСЕТ и  ПЕТ  ГОДИНИ  на  БЕЛИЯ  СВЯТ          Ако  бях  португалски  или  поне  бразилски  барон,  щях  да  прибавя  поне  още  двадесет   имена  след   името  на прадядо  ми,  защото  и  двата  рода,  от  които  произлизам,  са  официално  регистрирани  с  днешните  си  имена  в   турски  данъчни  документи  от  1424   година.              Но  аз  съм   първият  от   тримата  синове  на  потомствени  български  селяни,  раждали  се,  живяли  и   прекарвали  целия  си  живот  като   вечните  селяни.             Родителите  ми,  както  и  най-младият  от  нас,  тримата  братя,  доцент  Иван  Тошов  Дунов,  починаха. Живи  сме  двамата  със  средния  брат  инженер  Никола  Тошов  Дунов.  Имам  един  син -  Здравко  Здравков  Дунов.                Роден   съм,  израстнал  съм  и  съм  учил  до  седми  клас  в  старопланинското  село  Лик;  така  и  не  успях  да  проуча  защо  точно  така  се  казва  моето  родно  село.              Където  и  да  съм  учил,  каквото  и  да  съм   изучавал,  неизменно  съм  бил  отличник.  Включително  във  Военното  училище  "Васил  Левски",  където  се  подготвях  за  офицер  от  резерва  на  Военното  разузнаване  /специалност  шифриране  и  кодиране  на  явна  в   тайна  информация  и   обратно/,   а   по-късно  в  продължение  на  седем  години  преподавах  във  Военна  Академия  "Г. С.  Раковски".                 Завърших  редовна  докторантура  и  защитих  първата  си  дисертация  на  тема  "ИСТИНА  и   НАУЧНО   ТВОРЧЕСТВО"  през   1971   година.  Втората,  "голяма"  докторска  дисертация  на   тема  "РАЗУМ,  ВЛАСТ   и   ВЯРА"  защитих  през  1998  година.
                Работих  повече  от   тридесет   години  като  щатен   учен-изследовател  в  БАН,  където  в  продължение  на  десет  години  завеждах  катедрата  за  подготовка  на  академичните  докторанти  по  "ФИЛОСОФИЯ   на  НАУКАТА  и  МЕТОДОЛОГИЯ  на   НАУЧНИТЕ    ИЗСЛЕДВАНИЯ".  Бях   заместник-главен   редактор  на  академичното  списание  "ФИЛОСОФСКИ  АЛТЕРНАТИВИ",  а   така  също  член  на  редакционната  колегия  на  списание  "СЪВРЕМЕННИК".
                Като   учен-изследовател  подготвих,  написах  и  отпечатах  ПЕТ  монографични  книги,  както  и  стотина  студии  и  статии.
                     Изследвал  съм   и  познавам  цялата  история  на  световната  философия,  почти  пълен  професионалист  съм  в  няколко  естествени  и  социални  науки,  отличен  познавач  и  висок  ценител  съм  на  изкуството.
                     Живях, образовах  се  и  се  формирах  като  учен-изследовател  в  условията  на  господство  на  комунистическата  идеология,  познавам   отлично  марксистката  теория,  но  винаги,  без   никакво  колебание  съм  бил   и  продължавам  да  бъда  не  просто  последовател  на  Хегел,  а  философ  и  мислител  от  Хегелов  тип.   Струва  ми  се,  с  моя  живот  показах,  че  един   човек  може  да  мисли,  може  да  работи  и  може да  живее  ПОЧТЕНО  във   всякакви  социални  условия.
                     Най-дълбинното  удовлетворение,  което  съм  преживявал  в  живота  си,  беше  резултат  от  десетгодишната  ми  преподавателска  работа  с  всички  докторанти  на  БЪЛГАРСКАТА  АКАДЕМИЯ  на  НАУКИТЕ.  Да   работиш  с  блестящите   млади  умове  на  България,  това  беше  всичко  за  мен -  отговорност,  благодарност,  шанс  или  просто  върховно  интелектуално  и  нравствено  удоволствие. 
                          На   седемдесет  и  пет  години  се  чувствувам  в   отлична  интелектуална  кондиция  и   макар  с  леща  в  окото,  микрофон  в  ухото и  пейсмейкър  в  сърцето,  се  намирам  в  прилично   здраве  и  пълна  дееспособност  във  всякакво  отношение,  което  характеризира  един  човек  от  мъжки  пол.                          В   момента в  сътрудничество  с   моята   обичана  и   високо   ценена  другарка  в  живота  професор  Снежана  Георгиева - Дунова  доработваме   книга,  в  която  са  развити  и  аргументирани  световно  значими  идеи.                          Преценявам   като  едно  от  най-съществените  си  философско-антропологически  постижения   фактът,  че   бях  първият  академичен  български  учен,  който  през    2006   година   разпозна,   изследва  и  написа   теоретически  доклад  в  БАН  за  личността  и  политическото  бъдеще  на  Бойко  Борисов.
                          Радвам  се  на  добро  интелектуално  и  човешко  име,  живея  пълноценно  отредените  ми  години.
                          Благодаря  на  всички  хора,  с  които  съм  работих  било  като  техен  ученик,  било  като  техен  учител,  било  просто  като  техен   колега  и  приятел!       










 



Гласувай:
0



1. yolo39 - Честито 75 годишнина, да си жив и здрав Здравко още много години.
30.09.2016 23:02
Като чета какво си работил и учил, направо ме заболява глава.Възхищавам ти се и се гордея,че сме родени в едно и също село.Лик е велик,а пропо сме и от един и същ корен. Родоначалник на моя род Иоловския и твоя Катовския е Иоло деветака-имал 9 сина и една дъщеря. Всъщност тои е основател на село Лик, ;справка-врачанска хроника.С поздрав Иоло Иоловот Пловдив
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: lik
Категория: Лични дневници
Прочетен: 1258212
Постинги: 588
Коментари: 431
Гласове: 6310
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
Блогрол