Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
21.04.2017 16:38 - СТРАСТИТЕ ПО ОГЪНЯ ИЛИ ИСТОРИЯ ЗА ИСТИНСКОТО ЧУДО
Автор: bogolubie Категория: Други   
Прочетен: 515 Коментари: 2 Гласове:
1

Последна промяна: 21.04.2017 19:04

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg

Христос Воскресе!
   Много години подред летях към Йерусалим за снизхождението на Благодатния Огън, но всеки път се връщах със смесени чувства и радост, и едновременно с това, с разочарование. Радост, защото Пасхалната мисия по доставянето на Благодатния Огън сама по себе си е важно и тържествено събитие. Да и пребиваването на Светата земя, дори и да е кратко, еднодневно, също е повод за радост. А разочарованието идваше всеки път, когато в Йерусалим попадах в центъра на събитията. Именно в този момент, когато целият православен свят се готви за среща с възкръсналия Христос и хората, занемели чакат вест /Благодатен Огън/ от Бога, понякога забравяйки за какво е самата вест. Боя се, да не навлека на себе си гнева на моите братя и сестри, които украсено успяват, да разкажат за явленията, съпровождащи слизането на Благодатния Огън. За мълниите и за това, че слезналия Огън не изгаря, как сами се запалват ламбадите и за много други чудеса, които ние толкова търсим и очакваме...
   Аз сам за 13 години редовни пътувания до Йерусалим за снизхождането на Благодатния Огън, успях да видя и да изпитам немалко. Но всеки път, минавайки по улиците на Стария град, покрай безбройните търговци на святост, лавки, отрупани с кръстчета и икони, а в самия храм, покрай шумни хора, сурови и надменни гръцки монаси, пазещи гроба Господен, улавях в себе си една мисъл - "Не, тук нещо не е в ред!" Някак си всичко е суетно, измамно, солидна търговия и...НЕЛЮБОВ към своите ближни, с които се молиш в един храм, на един Бог. Всеки път украинците се косяха на руснаците, грузинците - на арменците, арменците - на гърците, понякога достигаха до враждебност и бой. От година на година, връщайки се у дома, аз си мисля, че съм пропаднал човек, щом дори един път не мога да почувствам и благодатта на Светото място.
   Но веднъж, всичко се измени, веднъж и завинаги!  Разбрах, че съм търсил благодатта и чудото не там, където е трябвало. Те се оказаха по-близо, отколкото съм си мислел.
   За пореден път, връщайки се след слизането на Благодатния Огън, от Йерусалим в Москва на Пасхалното утро, тръгнах до близкия павилион, за преустановяването на поста. Въпреки умората от пътуването, настроението ми беше празнично. Все пак дългоочаквания Великден настъпи! Да, и скоро ще бъда у нас с Благодатния Огън, когото очакват хиляди красноярци...
   Пристъпвайки към павилиона, аз високо и тържествено извиках, да ми приготвят нещо по-вкусно. Не успях да се доизкажа дори, когато чух жален глас, приличащ на дрезгаво скърцане -"Мужик! Купи ми нещо да ям!!- Обърнах се. До мен стоеше бездомник, пребит, с една голяма синина, но...още трезвен. Без да мисля, помолих продавачката, да приготви и на него нещо вкусно. Но...жената избухна в такива ругатни към бездомника, че и аз се изплаших. Няколко месеца вече идвал при нея и й пречил да работи, към хората се прилепял и изобщо, било по-добре такива като него да ги  няма на белия свят. Изслушах я, но повторих заявката си. Изведнъж ми стана много жално, нали днес е Великден, поне на този ден да си помогнем един на друг. След като малко се поуспокои, тя приготви две горещи и вкусни "картофени трохи". Аз взех единия пакет, а другия подадох на скитника и исках да си тръгна, когато напипах в джоба си дървено кръстче, осветено на гроба Господен. Не знам защо ми се прииска да подаря кръстчето на този мъж. Досега подарявах такива само на "надеждни" хора, защото другите може да ги изхвърлят. Така беше винаги, но не и този път.
 - Дръж, брате! - И му подадох кръстчето.- Дръж, този е твой! - След това му разказах, че тази нощ се върнах от Йерусалим и тази светиня е от там, от Гроба Господен. И като че ли кръстчето само за него се е запазило в джоба ми. После се случи това, което неочаквах нито аз, нито продавачката и изобщо никой, освен, извинете...самият Бог.
Бездомникът, независимо, че очевидно беше много гладен, хвърли храната, здраво стисна в ръката си този кръст, падна на колене и заплака с глас, повтаряйки само едно:
 - Слава Тебе, Господи! Прости на мен - влечугото, за всичко!
Това беше толкова истинско, че пакета с храна едва не се изхлузи от ръцете ми. А продавачката изскочи от павилиона си, зарида, падна на колене до скитника и го прегърна, молейки го за прошка, задето не е забелязала, че в него живее жива душа...и че той е...ето такъв жив и истински ЧОВЕК.
      На мен самия ми се подкосиха краката. Просто и естествено се свлякох до тях и заплаках. А след това ме връхлетяха чувства на радост и щастие. Ние стояхме и тримата на колене, обгърнати и жалеещи един друг. В този момент се случи истинското ЧУДО.  В нас изведнъж се събуди ИСТИНСКАТА ЛЮБОВ, точно тази, за която говори Христос - любов, която така не ни достига днес. И понякога, за да я разбуди в нас, е призван най-обикновен скитник. И в каквито и да е величествени храмове и свети места днес да се намираме, каквито и духовни длъжности и положения в обществото да имаме, където и да търсим благодатта, никога няма да я намерим, ако в нас не е ЛЮБОВТА - тази, за която говори Христос, тази, за която говори апостол Павел. Оказва се, че е толкова просто. Аз търсих благодатта и чаках чудото на Светата земя, а то се случи с мен в Русия, някъде в сивите дворове на големия град, далече от светините. Чувството, което аз преживях тогава, не е сравнимо с нищо. А Благодатния Огън става такъв, когато е в нас, а не в него живее благодатта, която се нарича ЛЮБОВ. Всичко застана на мястото си. Тогава аз разбрах простата истина - ЧУДОТО и БЛАГОДАТТА са там, където има ЛЮБОВ !
    Честит празник и светъл Великден !!!
    С любов в Христа Андрей Коченов !







Гласувай:
1



1. nikikm - Не знам,
21.04.2017 17:09
Не знам какво да напиша,това хваща за гърлото...
цитирай
2. bogolubie - И аз си поплаках.
21.04.2017 18:59
Господ много пъти потвърждава думите си, че не само в Йерусалим ще се моли човек.
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: bogolubie
Категория: Други
Прочетен: 13693771
Постинги: 14720
Коментари: 2351
Гласове: 9367
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031