Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
16.02.2016 23:05 - Той искаше прошка дори за това, че ти говореше
Автор: bogolubie Категория: Други   
Прочетен: 499 Коментари: 0 Гласове:
0



 http://sveticarboris.net/index.php?option=com_content&view=article&id=1185%3A2016-02-13-05-40-34&catid=46%3Astatii&Itemid=141

Той искаше прошка дори за това, че ти говореше image
Оценка на читателите:imageimageimageimageimage / 10 
Слаба статияОтлична статия 
Написано от Сисанийски митрополит Павел   
Събота, 13 Февруари 2016 07:12

image(първа част от беседата на Сисанийския и Сиатистки митрополит Павел за опита си от общението с блажения старец Яков Цаликис (1920-1991)

Той пръв ми целуна ръката

Пътувахме към манастира „Преп. Давид” в Евбея, за да се срещнем със стареца Яков, но по пътя го срещнахме и той ни каза, че отива да причасти един човек, а след това ще се върне в манастира. Влязохме в манастира с надежда, че ще чакаме неговото завръщане. Докато се покланяхме в храма, вратата на олтара се отвори и от нея излезе старец Яков. Той ни поздрави. Аз се изумих. След като преди малко го видяхме, а разстоянието беше такова, че беше необходим най-малкото един час, за да отиде, и след това да се върне. Аз го попитах:

 

- Отче, прости!

 

- Да, детето ми!

 

- Не те ли видяхме по пътя по-рано?

 

- Да, детето ми.

 

- Не отиваше ли да причастиш един човек, който е  на умиране?

 

- Да, детето ми.

 

- Ходи ли? Причасти ли го?

 

- Да, детето ми.

 

- Но как отиде и се върна толкова бързо?

 

Той ни каза само:

 

- Детето ми, това е Божа работа! - и си тръгна.

 

Така още преди да го срещна лично, бях получил опит  кого отивах да срещна. Така стигнахме до манастира. И тогава стана една малка битка между нас, защото аз, бидейки млад дякон, отидох да му целуна ръката, а той ми грабна ръката и искаше пръв да я целуне.

 

- Ама, геронда, аз съм дякон!

 

- Аз, детето ми, се научих от родителите си... (не се чува добре в аудиозаписа -бел.прев.)

 

- Ама аз съм дякон – му казах.

 

Учудих се на силата, с която беше хванал ръката ми. Не можех нищо друго да направя. Той пръв ми целуна ръката, след това аз целунах  неговата ръка и той ми каза:

 

- Сега си добър монах, защото прояви послушание.

 

Това беше първото ми преживяване с  него. От онзи имахме близки отношения още 20 години. Не знам дали го опознах добре, но започнах да осъзнавам думата  свят, която  чуваме и се питаме какво е един светец,  какво  ще рече -  Бог ме удостояваше да виждам пред мен жив светец, истински Божий човек, човек, който живееше с Бога.

 

На Литургията какво казваме? Светинята е за светиите! И какво отговаряме? Един Свят, един Господ, Иисус Христос, за слава на Бога




Гласувай:
0



Няма коментари
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: bogolubie
Категория: Други
Прочетен: 13715397
Постинги: 14720
Коментари: 2351
Гласове: 9367
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031