Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
18.07.2015 21:28 - Най-накрая заспах
Автор: bogolubie Категория: Други   
Прочетен: 491 Коментари: 0 Гласове:
0


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
http://pravoslaven-sviat.org/2015/07/14/%D0%BD%D0%B0%D0%B9-%D0%BD%D0%B0%D0%BA%D1%80%D0%B0%D1%8F-%D0%B7%D0%B0%D1%81%D0%BF%D0%B0%D1%85/
  Най-накрая заспах

Юли 14, 2015 in БеседиНачална страница

Автор : Стаецът Епифаний Теодорополус

image

 

Един ден старецът Епифаний разказал следното на един брат от манастира, като му заповядал да не го открива на никого:

 

“Една нощ ме обзе голяма тъга поради мъчителното безсъние. С болка в душата си се молех на Господа: “Господи, нищо друго не искам. Искам само да поспя. Искам от Тебе нещо съвсем малко – нещо, което и на мравката даваш”. След това взех в ръце Новия Завет и го отворих да прочета нещо. Погледът ми попадна на следния стих: “…даде ми се жило в плътта ангел сатанин, да ме бие по лицето, за да се не превъзнасям” (2Кор. 12:7). Затворих го и казах: “Благодаря Ти, Господи!”

 

Минаха две или три години и аз отново се почувствах по същия начин поради многото безсънни нощи, които бях прекарал. Направих същото, каквото и преди, и погледът ми отново попадна на същия стих! Отново прославих Бога и престанах да мисля за това.

 

Тъй като мъчителното безсъние продължаваше, аз за трети път отворих Новия Завет, за да се утеша. И пак същия стих! ”…даде ми се жило в плътта ангел сатанин, да ме бие по лицето, за да се не превъзнасям. Затова три пъти молих Господа да го отстрани от мене. Но Той ми рече: стига ти Моята благодат; защото силата Ми се в немощ напълно проявява… (2Кор. 12:7-9). Тогава, дълбоко развълнуван, аз казах: “Благодаря Ти, Господи, прости ми”. Оттогава, дете мое, не смея да се оплаквам на Господа за нищо. Слава Богу за всичко”.

 

Старецът имал един свой познат, издател. Тъй като човекът не бил в състояние да се сдобие със собствено жилище, казал на приятелите си:

 

– Когато умра, напишете на гроба ми: “Най-после имам покрив над главата си!”

 

– А за мен – пошегува се отец Епифаний – е най-добре да напишете: “Най-после успях да заспя!”

 

Източник: “Съвети за Живота” Епифаний Теодорополус Издава манастир “Св. Вмчк. Георги Зограф”, Света Гора




Гласувай:
0



Няма коментари
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: bogolubie
Категория: Други
Прочетен: 13774949
Постинги: 14720
Коментари: 2351
Гласове: 9367
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930