Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
11.07.2015 21:29 - Докосване до тайната
Автор: bogolubie Категория: Други   
Прочетен: 372 Коментари: 0 Гласове:
0



 http://pravoslaven-sviat.org/2015/07/09/%D0%B4%D0%BE%D0%BA%D0%BE%D1%81%D0%B2%D0%B0%D0%BD%D0%B5-%D0%B4%D0%BE-%D1%82%D0%B0%D0%B9%D0%BD%D0%B0%D1%82%D0%B0/



Докосване до тайната

Юли 9, 2015 in БеседиНачална страница

Автор : свещеник Александър Дяченко

image

 

Всеки път на Томина Задушница на определено място между гробовете на двамата си сина ме чакаше стара-престаряла бабичка. Аз знаех, стигна ли дотам и ще се появи. В тази година обаче бабичката я нямаше. Погледнах дали не е в частта с новите гробове. Не. Значи съвсем няма вече сили или е на легло.

 

Сутринта още спя, звъни се. Умира дядо на 70 години. Гледа го неговата майка и моли да причастя сина й.

 

Три години не се напивал и се чувствал добре, облегчил живота и на 92 годишната си майка. Легнал и повече не станал. Бърза помощ дошла. Прегледали дядото и казали, че трябва да го приемат в болница. Той отказал и помолил да повикат свещеник.

 

Пристигнах и веднага познах същата тази старица. Изпраща от този свят третия си син.

 

- И слава Богу: сега аз се грижа за него, без мен на кого е нужен той? Семейство няма – всичко е отдавна изпито.

 

Приближавам се към лежащият на леглото старец:

 

- Дядо, познаваш ли ме? Разбираш ли кой съм аз?

 

Разбира:

 

- Ти си свещеникът.

 

- Кажи вярваш ли в Бога, в Христа вярваш ли?

 

- Вярвам.

 

- И искаш да се покаеш?

 

- Искам даже много. Като се залежах, веднага реших: трябва да се кая. Стига толкова, изживях си своето, време е да тръгвам.

 

Направих Маслосвет и го причастих.

 

Излязох на улицата. Изпращаше ме неговия племенник. Питам:

 

- Кажи, твоя дядо в живота си какво добро е направил, че преди кончината си дочака свещеник, покая се и се причасти?

 

Вдигна рамене:

 

- Трудно е да се каже. Нищо такова не си спомням за него.

 

- Може би е спасил някого?

- Като дете щях да потъна в река Ока, той видя, хвърли се във водата и ме спаси.

 Връщах се от селото вкъщи с чувство за поредното докосване до тайната. В деня когато се чества иконата на св. Богородица „Неупиваемая чаша” причастих покаял се умиращ алкохолик, който преди много години рискувал живота си заради спасението на малкото човече.

 

Източник: Православие ру



Тагове:   бог дава знак,


Гласувай:
0



Следващ постинг
Предишен постинг

Няма коментари
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: bogolubie
Категория: Други
Прочетен: 13709601
Постинги: 14720
Коментари: 2351
Гласове: 9367
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031