Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
06.06.2014 21:44 - ХРАНИ - НАРКОТИЦИ
Автор: bogolubie Категория: Други   
Прочетен: 437 Коментари: 0 Гласове:
0



  Кои са 4-те храни наркотици    

Ние не можем да живеем без храна и следователно до известна степен сме зависими от нея.И ако тази зависимост се отнасяше само за нискокалорийните и полезни храни, ние щяхме да водим наистина здравословен начин на живот.Нямаше да имаме никакви проблеми с наднорменото тегло: хранителната стойност на 100 грама спанак е едва 18-20 калории и така нататък.

 

За съжаление реалността е друга, заобиколени сме от висококалорийна храна, която понякога може да бъде много вредна.Но въпреки че сме наясно с това, ние трудно можем да й устоим.Диетолозите са съставили списък с най-консумираните  храни наркотици и ни дават полезни съвети за това как да се справим с тази, бихме могли да кажем, болезнена зависимост от тях.

Ето списъка с 4-те храни, които ни карат направо да изпитваме болезнена нужда от тях:

 

1. Бяла захар

Чистата бяла захар е само източник на прости въглехидрати, но също и продуктите, които са натъпкани с нея.Това са бонбони, напитките, съдържащи захар, белият хляб, сладкишите.Колкото и странно да изглежда неистовото желание за захарни изделия ние предизвикваме в стремежа си да започнем да се храним правилно.

В най-рисковата група са жените, които се придържат към диета за отслабване, при която хранителната стойност на приеманите храни е под 1200 калории дневно.Предизвикваният от тази диета енергиен глад в тялото, ни кара да изпитваме огромен глад за най-лесно достъпните източници на енергия.

Tова са храните богати на прости въглехидрати, които  бързо се превръщат в енергия от тялото и задоволяват временно възникналия енергиен глад в организма, резултат от спазваната нискокалорийна диета.

Попадайки в кръвта много скоро те повишават нивото на захарта в нея.Но половин час по-късно нивото й пада под  онова, което е било преди да похапнем от любимите си бонбони  и отново чувстваме желание да изядем още няколко бонбона.

Какво да правим? Как да се избавим от тази пристрастеност към бялата  захар? Можем да преодолеем захарната си зависимост, ако консумираме храни, съдържащи достатъчно белтъчини и сложни въглехидрати, които поддържат стабилно нивото на кръвната захар.

Трябва да променим диетата с прием на 1200 калории дневно и вместо нея диетолозите препоръчват, дори и при наднормено тегло, между 1200 и 1600 калории  дневно.

С навика да ядем захар можем да се справим, като постепенно намаляваме количеството на захарни изделия в менюто си, например, ако днес изяждате дневно 10 бонбона за една седмица се опитайте да ги намалите на 5 дневно, за да не подлагате организма си на излишен стрес, също ако слагате обикновено 2 супени лъжици захар в чаша чай или кафе, утре сложете 1.5 лъжици и след три дни слагайте вече по 1 лъжица захар.

Диетолозите горещо ни препоръчват да не се отказваме от бялата захар изведнъж, защото освен че ще подложим организма си на голямо изпитание, е възможно и да не устоим и отново да посегнем към захарните изделия.

 

2. Млечен  шоколад

Еуфорията и чувството за щастие, което предизвиква  млечния шоколад, след като си хапнем от него, ни карат, когато сме стресирани или в лошо настроение да изядем няколко парченца от това любимо на много хора  лакомство, но след малко ни се приисква още малко и още малко…  Уви, за съжаление понякога не можем да се спрем, докато не преядем с шоколад и вече започне да ни става тежко от него.

Особено преди менструация, когато нямаме никакво настроение, шоколадът спомага за производството на серотонин – химическо вещество, което повдига настроението. В това отношение въздействието му е подобно на антидепресантите.

Активното производство на серотонин в мозъка се обуславя от наличието на три стимулатора: захар, кофеин,  а също и теобромин – природен алкалоид  отговорен за  „доброто ни  настроение „. В тъмния шоколад се съдържа повече кофеин и теобромин, отколкото в млечния, затова, ако консумираме тъмен шоколад ще сме в по-добро настроение, отколкото ако ни харесва по-сладкият млечен шоколад.

Какво да правим? Първо, не се отказвайте от шоколада: ако наистина толкова го обичате, можете всеки ден да си похапвате няколко малки парченца около 10-15 грама дневно.

Важно е да не забравяте, че хранителната им стойност е около 60-80 калории – тоест ще имате „място „ за тях на каквато и диета да сте в момента.На второ място, трябва да знаете, че производството на серотонин се стимулира от секса и от джогинга.

За редовния секс и доброто настроение сигурно сте чували, но за джогинга може би не. Трябва да знаете, че това не никаква измислица и любителите на тичането са в много по-добро настроение след приключването на бягането. Така че вече е пролет, времето и приятно и ако искате да се чувствате наистина добре, без да преяждате с шоколад, се присъединете към любителите на джогинга.

 

3.Кашкавал

Преди известно време се появи информация, че кашкавалът предизвиква зависимост подобна на наркотичната.Вероятно появата на тази информация е свързана с появата на скандалната книга на доктор Нийл Барнард, създател и президент на Лекарския комитет за отговорна медицина „Преодоляване на хранителните изкушения.

Основни причини за хранителните зависимости  и 7 стъпки към естественото освобождаване от тях“. Според тази книга кашкавалът съдържа казеин – белтък, от който при храносмилането се образуват опиати, наречени казоморфин. В кашкавала се съдържа много повече казеин отколкото в млякото, сладоледа, изварата, маслото и другите млечни продукти.

Макар че кашкавалът се  произвежда от мляко, по-високото съдържание на казеин в него е резултат от особеностите при производството му  и е в състояние да предизвика пристрастяване.Остава само да гадаем защо Нийл Барнард така едностранно разглежда вредите и ползите от кашкавала.Той се смята за най-добрият източник на калций, а пробиотиците в него спомагат за поддържането на чревната микрофлора.

Освен това повечето диетолози са на мнение,че  зависимостта от кашкавала съвсем не е свързана с опиати, както се твърди, а с това, че  съдържа триптофан – аминокиселина, от която тялото ни произвежда хормона на удоволствието серотонин, така че кашкавалът, както и сиренето се смятат за храни – антидепресанти. Отчасти така се обяснява и желанието ни отново и отново да си похапваме от тези храни.

Какво да правим? Ако наистина сте толкова пристрастени към кашкавала, яжте не повече от 20 грама дневно, по-добре е да не го комбинирате с хляб, а с  сладки чушки, краставици или го настържете на зеленчукова салата.

Също така се обърнете внимание на по-малко калоричните източници на триптофан – крехкото пилешко и пуешко месо, зърнените храни.

Диетолозите ни препоръчват да си купуваме от по-скъпия  кози кашкавал и така ще се въздържате всеки ден да ядете от него, защото ще бъде за вас скъп деликатес, който няма да можете да си позволявате постоянно.

 

4.Бързи храни или  Fast Food

Дори само миризмата, която се носи от близкият ресторант за бързо хранене кара нашите слюнчени жлези да заработят усилено.

Нещо повече – според лекари от университета в Южна Австралия, храната от заведенията за бързо хранене предизвиква 100 процентова зависимост.Те провеждат експеримент с лабораторни плъхове, като ги хранят в продължение на 2 месеца с типични ястия от менюто на ресторантите за бързо хранене – пържени картофи, хамбургери.

В началото на третия месец плъховете били върнати на нормалния си режим на хранене, в резултат на което те станали по-бавни и по-малко активни.Лекарите диагностицират  абстинентен синдром – депресия, настъпваща при спиране на антидепресанти и се предполага, че храните с високо съдържание на животински мазнини и въглехидрати уверичават производството на ендорфини –„хормони на удоволствието“, подобряват настроението и повишават активността.

Бързите храни предизвикват пристрастяване , тъй като  много силно дразнят вкусовите рецептори, защото в тях се съдържат ароматизатори, овкусители, стабилизатори, консерванти, подсилващи вкуса добавки.

Организмът ни привиква и по-точно вкусовите ни рецептори на определено ниво на дразнене и така естествените продукти- без овкусители и ароматизатори , ни се струват безвкусни и изпитваме нужда да консумиране от по-вкусните за нас пържени картофи или хамбургери, за да постигнем същото ниво на дразнене на вкусовите рецептори.

Какво да правим? Преди всичко трябва да опитаме да премахнем от ежедневното си меню всички храни, които са пълни с овкусители и ароматизатори.

Диетолозите препоръчват, ако сме прекалено пристрастени към бързите храни или изцяло се храним с тях да започнем постепенно да ги премахваме от дневното си меню, защото ако сме свикнали да ядем основно хамбургери и пържени картофи няма как от утре да преминем да друга храна изведнъж.

След преустановяване консумацията на силните химически дразнители, вкусовите ни рецептори постепенно възстановяват загубената си чувствителност и започват да разпознават вкуса на природосъобразните продукти, което и намалява желанието да се храним с нездравословна храна.

При жените впечатляващ ефект има методът на визуализацията.Представете си, че хамбургера, който ядете, ще се превърне в тялото ви в парче бекон, който ще се натрупа като мастна тъкан на краката или на корема и колкото непривлекателно ще изглеждате само защото не сте устояли на изкушението да изядете един хамбургер.

Ако това не помогне, си представете колко време ще трябва да отделите във фитнес залата, за да изгорите тези 250-300 калории, които сте приели с хамбургера и със сигурност ще се замислите.



Тагове:   храни-наркотици,


Гласувай:
0
0



Няма коментари
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: bogolubie
Категория: Други
Прочетен: 11368205
Постинги: 14710
Коментари: 2337
Гласове: 9237
Архив
Календар
«  Юли, 2020  
ПВСЧПСН
12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031