Постинг
06.01.2014 20:17 -
Само малък откъс от "ПРЕПОКРЪСТВАНЕТО ПРИ БОРИС І"
Ако искате да прочетете целия материал, ето линка:
http://bgistoria.jimdo.com/препокръстването-при-борис-i/
Мен това най-много ме заинтересува и затова го копирах:
Веруюто на Методиевите ученици - Българският Символ на вярата
Веруюто на "третата партия" на Евсевий Никомидийски е верую и на тракийската църква, на св. Урфил, на цариградския владика Демофил, когото испанецът имп. Теодосий сваля. То е, че Светия Дух излиза от Отца, а се предава чрез Сина - както пише в Новия завет. Това верую отхвърлят и Рим и Цариград. Според едните Той излиза само от Отца, а според другите - и от Сина. Очевидно Методий не е грък.
Св. Климент със св. Кирил и св. Методий
Това верую защитава и Св. Климент Охридски, което е описано в житието му "Vita Сlementis".
Интересно е, че българското верую защитава и византийския епископ Теофилакт Охридски през 11 в. - явно той или е българин или в Орхид са го побългарили. Той казва за изповядващите римското виждане: "Вие считате, че излизане е равно на предаване. Понеже намирате (в Новия завет), че Духа се предава от Сина, вие мислите, че не правите грешка, като наричате това: излиза от Сина." Това е очевидно защита на българското верую, защото в гръцкото не се казва, че Духа се предава от Сина.
Колкото и да е странно имп. Василий Българоубиец се съобразява с традицията на Първа Юстиниана. Когато завзема България, той издава указ, че запазва самостоятелността на българската църква - Охридската архиепископия - и изброява епархиите й, а границите й почти напълно съвпадат с тези на Първа Юстиниана. В указа се казва: "Границите и особеното битие (на българите), които бяха тъй добре определени от царуващите преди нас, в нищо не се накърняват."
Това дава широки права на охридския архиепископ Теофилакт - българския църковен глава. Когато цариградския патриарх започнал да се меси в работите на българската църква, Теофилакт енергично се протипопоставя и заявява буквално следното: "Но какво общо има България с Цариградския патриарх, който нито има право на ръкополагане в нея, понеже призна архиепископа й за независим (автокефален), нито е наследил някоя друга привилегия над нея."
Новият закон
През 9 век Библията в България не е превеждана наново, а е транскрибирана от старата българска глаголица на новата българска азбука - "Кирилицата":
"...за половин година двама попа бързописци преложили под ръководството на Методий цялата Библия."
"Переяславско-Суздалския летопис", архимандрит Леонид, 1822-1891
Поради краткото време, тъй като са бързали, липсващите четири глави за "Царствата" и тогава не са преведени, а доста по-късно.
жжжжжжжжжжжжжжжжжжжжжжжжжжжжжжжжжжжж
Емил Живков:
Налагани са новите термини - вместо българи - славяни, и вместо български книги - славянски книги.
В международно разпространения апокриф "Сивилино пророчество" пише черно на бяло, че така наречените "словени" са всъщност българите и те са призвани да носят Благовестието (Евангелието) на Сина:
"Първият род са словените, сиреч българите: гостолюбиви, смирени, честни, незлобиви, обичащи чуждите и християнството. Те ще предадат на Бога правата вяра, повече от всекиго на света.
Вторият род са грузинците: кротки, любещи чуждите, незлобиви, любезни, почитащи попа, разпитващи за Бога.
Третият род са елините, т. е. гърците, издигащи царя, смесващи се с всички народи, самохвалци, лъжесвидетели, горделиви, златолюбци, съдещи с подкуп, те трикратно ще разколебаят своята вяра..."
жжжжжжжжжжжжжжжжжжжжжжжжжжжжжжжжжжжжж
Символ на вярата (Символ верую)
Никео-Цариградски символ на вярата
1. Вярвам в един Бог Отец, Вседържител, Творец на небето и земята, на всичко видимо и невидимо.
2. И в един Господ Иисус Христос, Сина Божий, Единородния, Който е роден от Отца преди всички векове: Светлина от Светлина, Бог истинен от Бог истинен, роден, несътворен, единосъщен с Отца, чрез Когото всичко е станало.
3. Който заради нас, човеците, и заради нашето спасение слезе от небесата и се въплъти от Духа Светаго и Дева Мария и стана човек.
4. И бе разпнат за нас при Понтия Пилата, и страда, и бе погребан.
5. И възкръсна в третия ден, според Писанията.
6. И възлезе на небесата и седи отдясно на Отца.
7. И пак ще дойде със слава да съди живи и мъртви и царството Му не ще има край.
8. И в Духа Светаго, Господа, Животоворящия, който от Отца изхожда, Комуто се покланяме и го славим наравно с Отца и Сина, и Който е говорил чрез пророците.
9. В едната, света, вселенска (съборна) и апостолска Църква.
10. Изповядвам едно кръщение за опрощаване на греховете.
11. Чакам възкресение на мъртвите.
12. И живот в бъдещия век! Амин.
http://bgistoria.jimdo.com/препокръстването-при-борис-i/
Мен това най-много ме заинтересува и затова го копирах:
Веруюто на Методиевите ученици - Българският Символ на вярата
Веруюто на "третата партия" на Евсевий Никомидийски е верую и на тракийската църква, на св. Урфил, на цариградския владика Демофил, когото испанецът имп. Теодосий сваля. То е, че Светия Дух излиза от Отца, а се предава чрез Сина - както пише в Новия завет. Това верую отхвърлят и Рим и Цариград. Според едните Той излиза само от Отца, а според другите - и от Сина. Очевидно Методий не е грък.
Св. Климент със св. Кирил и св. Методий
Това верую защитава и Св. Климент Охридски, което е описано в житието му "Vita Сlementis".
Интересно е, че българското верую защитава и византийския епископ Теофилакт Охридски през 11 в. - явно той или е българин или в Орхид са го побългарили. Той казва за изповядващите римското виждане: "Вие считате, че излизане е равно на предаване. Понеже намирате (в Новия завет), че Духа се предава от Сина, вие мислите, че не правите грешка, като наричате това: излиза от Сина." Това е очевидно защита на българското верую, защото в гръцкото не се казва, че Духа се предава от Сина.
Колкото и да е странно имп. Василий Българоубиец се съобразява с традицията на Първа Юстиниана. Когато завзема България, той издава указ, че запазва самостоятелността на българската църква - Охридската архиепископия - и изброява епархиите й, а границите й почти напълно съвпадат с тези на Първа Юстиниана. В указа се казва: "Границите и особеното битие (на българите), които бяха тъй добре определени от царуващите преди нас, в нищо не се накърняват."
Това дава широки права на охридския архиепископ Теофилакт - българския църковен глава. Когато цариградския патриарх започнал да се меси в работите на българската църква, Теофилакт енергично се протипопоставя и заявява буквално следното: "Но какво общо има България с Цариградския патриарх, който нито има право на ръкополагане в нея, понеже призна архиепископа й за независим (автокефален), нито е наследил някоя друга привилегия над нея."
Новият закон
През 9 век Библията в България не е превеждана наново, а е транскрибирана от старата българска глаголица на новата българска азбука - "Кирилицата":
"...за половин година двама попа бързописци преложили под ръководството на Методий цялата Библия."
"Переяславско-Суздалския летопис", архимандрит Леонид, 1822-1891
Поради краткото време, тъй като са бързали, липсващите четири глави за "Царствата" и тогава не са преведени, а доста по-късно.
жжжжжжжжжжжжжжжжжжжжжжжжжжжжжжжжжжжж
Емил Живков:
Налагани са новите термини - вместо българи - славяни, и вместо български книги - славянски книги.
В международно разпространения апокриф "Сивилино пророчество" пише черно на бяло, че така наречените "словени" са всъщност българите и те са призвани да носят Благовестието (Евангелието) на Сина:
"Първият род са словените, сиреч българите: гостолюбиви, смирени, честни, незлобиви, обичащи чуждите и християнството. Те ще предадат на Бога правата вяра, повече от всекиго на света.
Вторият род са грузинците: кротки, любещи чуждите, незлобиви, любезни, почитащи попа, разпитващи за Бога.
Третият род са елините, т. е. гърците, издигащи царя, смесващи се с всички народи, самохвалци, лъжесвидетели, горделиви, златолюбци, съдещи с подкуп, те трикратно ще разколебаят своята вяра..."
жжжжжжжжжжжжжжжжжжжжжжжжжжжжжжжжжжжжж
Символ на вярата (Символ верую)
Никео-Цариградски символ на вярата
1. Вярвам в един Бог Отец, Вседържител, Творец на небето и земята, на всичко видимо и невидимо.
2. И в един Господ Иисус Христос, Сина Божий, Единородния, Който е роден от Отца преди всички векове: Светлина от Светлина, Бог истинен от Бог истинен, роден, несътворен, единосъщен с Отца, чрез Когото всичко е станало.
3. Който заради нас, човеците, и заради нашето спасение слезе от небесата и се въплъти от Духа Светаго и Дева Мария и стана човек.
4. И бе разпнат за нас при Понтия Пилата, и страда, и бе погребан.
5. И възкръсна в третия ден, според Писанията.
6. И възлезе на небесата и седи отдясно на Отца.
7. И пак ще дойде със слава да съди живи и мъртви и царството Му не ще има край.
8. И в Духа Светаго, Господа, Животоворящия, който от Отца изхожда, Комуто се покланяме и го славим наравно с Отца и Сина, и Който е говорил чрез пророците.
9. В едната, света, вселенска (съборна) и апостолска Църква.
10. Изповядвам едно кръщение за опрощаване на греховете.
11. Чакам възкресение на мъртвите.
12. И живот в бъдещия век! Амин.
ДА БЛАГОДАРИМ НА СТИВ ДЖОБС ДА МУ ОТДАД...
ИЗПОВЕДАНИЕ НА ПРАВОСЛАВНАТА ВЯРА НА ПЪР...
СИМВОЛ-ВЕРУЮ ПО ПРИЗВАНИЕ
ИЗПОВЕДАНИЕ НА ПРАВОСЛАВНАТА ВЯРА НА ПЪР...
СИМВОЛ-ВЕРУЮ ПО ПРИЗВАНИЕ
Няма коментари
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.