Постинг
02.12.2013 13:24 -
Буквата Убива & Духът Оживотворява
Борислав Борисов публикува в Истина ли каза Бог?
1 декември г. 16:50
Буквата Убива & Духът Оживотворява
“Който ни и направи способни като служители на един нов завет,
не на буквата, но на Духа; защото буквата убива, а Духът оживотворява.” (2Коринтяни 3:6).
Какво означава това, че буквата убива?
Не е ли истинно, праведно и справедливо Словото Божие?
Библията ни говори:
“Защото Си възвеличил думата Си повече от цялото Си име.” (Пслами 138:2).
“Тъй щото законът е свят, и заповедта свята, праведна и добра.” (Римл.7:12).
“Законът Господен е съвършен, възвръща душата; изявлението Господно е вярно, дава мъдрост на простия; повеленията Господни са прави, веселят сърцето; Заповедта Господна е светла, просвещава очите..” (Псалми 19:7-8).
“Освети ги чрез истината; Твоето Слово е истина.” (Йоан 17:17).
Кое не е наред в думите на Бога?
Защо буквата ме убива, нима не е свята, праведна и добра?
Ето каква е причината:
“И Господ Бог заповяда на човека, казвайки: От всяко дърво в градината свободно да ядеш; но от дървото за познаване доброто и злото, да не ядеш от него; защото в деня, когато ядеш от него, непременно ще умреш.” (Битие 2:16-17).
“А на човека рече: Понеже си послушал гласа на жена си и си ял от дървото, за което ти заповядах..”
“С пот на лицето си ще ядеш хляб, докато се върнеш в земята, защото от нея си взет; понеже си пръст и в пръстта ще се върнеш.” (Битие 1:17, 19).
“Те, обаче, както Адам, престъпиха завета; там постъпиха коварно към Мене.” (Осия 6:7).
“И Господ Бог каза: Ето, човекът стана като един от Нас, да познава доброто и злото; и сега, за да не простре ръката си да вземе и от дървото на живота, да яде и да живее вечно, затова Господ Бог го изпъди от Едемската градина да обработва земята, от която бе взет. Така Той изпъди Адама; и постави на изток от Едемската градина херувимите и пламенния меч, който се въртеше, за да пазят пътя към дървото на живота.” (Битие 3:22-24).
“Затова, както чрез един човек грехът влезе в света, и чрез греха смъртта, и по тоя начин смъртта мина във всичките човеци, понеже всички съгрешиха, защото и преди закона грехът беше в света, грях, обаче, не се вменява, когато няма закон..” (Римляни 5:12-13).
“Всеки, който върши грях, върши и беззаконие, защото грехът е беззаконие.”
(1Йоан 3:4).
Значи причината думите на Бога да убиват е самото човешко непокорство и непослушание към Божият глас и призив да се отвърне от греха, и да живее – “Благоволя ли Аз в смъртта на нечестивия? казва Господ Яхве, а не е ли по-добре да се обърне от пътя си и да живее?” (Езекил 18:23).
Апостола на езичниците Павел показва много интересен поглед над това:
(Римляни 7 гл).
7. Тогава що? Да речем ли, че законът е грях? Да не бъде! Но напротив, не бих познал греха освен чрез закона, защото не бих познал, че пожеланието е грях, ако законът не беше казвал: "Не пожелавай".
8. Но грехът понеже взе повод чрез заповедта, произведе в мене всякакво пожелание; защото без закон грехът е мъртъв.
9. И аз бях жив някога без закон, но когато дойде заповедта, грехът оживя, а пък аз умрях:
10. намерих, че самата заповед, която бе назначена да докара живот, докара ми смърт.
11. Защото грехът, като взе повод чрез заповедта, измами ме и ме умъртви чрез нея.
12. Тъй щото законът е свет, и заповедта света, праведна и добра.
13. Тогава, това ли, което е добро, стана смърт за мене? Да не бъде! Но грехът ми причинява смърт чрез това добро нещо, за да се показва, че е грях, тъй щото чрез заповедта, грехът да стане много грешен.
14. Защото знаем, че законът е духовен; а пък аз съм от плът, продаден под греха.
15. Защото не зная какво правя: понеже не върша това, което искам; но онова което мразя, него върша.
16. Обаче, ако върша, това, което не искам, съгласен съм със закона, че е добър.
17. Затова не аз сега върша това, но грехът, който живее в мене.
18. Защото зная, че в мене, сиреч, в плътта ми, не живее доброто;
понеже желание за доброто имам, но не и сила да го върша.
19. Защото не върша доброто, което желая; но злото, което не желая, него върша.
20. Но ако върша това, което не желая, то вече не го върша аз, а грехът, който живее в мене.
21. И тъй, намирам тоя закон, че при мене, който желая да върша доброто, злото е близо.
22. Защото, колкото за вътрешното ми естество, аз се наслаждавам в Божия закон;
23. но в телесните си части виждам различен закон, който воюва против закона на ума ми, и ме заробва под греховния закон, който е в частите ми.
24. Окаян аз човек! кой ще ме избави от тялото на тая смърт?
25. Благодарение Богу! има избавление чрез Исуса Христа, нашия Господ. И тъй, сам аз с ума слугувам на Божия закон, а с плътта - на греховния закон.
Сега нека видим какво значат думите: “Духът оживотворява” ?
Ще започнем с един пасаж от 1-во Послание на апостол Петър:
1. И тъй понеже Христос пострада по плът, въоръжете се и вие със същата мисъл, защото пострадалият по плът се е оставил от греха,
2. за да живеете през останалото в тялото време, не вече по човешки страсти, а по Божията воля.
3. Защото доволно е миналото време, когато сте живели така, както желаят да живеят езичниците, като сте прекарвали в нечистоти, в страсти, във винопийства, в пирувания, в опивания, и в омразните идолослужения.
4. Относно това те се и чудят, и ви хулят за гдето не тичате с тях в същата крайност на разврата;
5. но те ще отговорят пред Онзи, Който скоро ще съди живите и мъртвите,
6. понеже затова се проповядва благовестието и на мъртвите, тъй щото, като бъдат съдени по човешки в плът, да живеят по Бога в дух.
Когато човек повярва с цялото си сърце и приеме Исус Христос за Бог и Спасител (това е новорождението което се извършва не от нас, а от Святия Дух), това поражда у нас желание да Го следваме.
И след като видим Неговия праведен живот без никакъв грях, то Духа посява в ума и сърцето ни бунт към греха. Ние заобичваме още по-силно Христос и намразваме греха, който живее в нашите човешки тела.
Апостола нарича “мъртви” човеците, които не познават Христос?!
Това са хора, които са отдадени на плъстски желания и страсти като: “винопийства, пирувания, опивания, разврат, разпри и идолослужения”.
Исус също нарича хората, които не са новородени от Святия Дух – “мъртви”
“Но Исус му рече: Върви след Мене, и остави мъртвите да погребат своите мъртъвци.” (Матей 8:22).
Апостол Павел говори в същата посока в Ефесяни 2 глава:
1. И съживи вас, когато бяхте мъртви чрез вашите престъпления и грехове,
2. в които сте ходили някога според вървежа на тоя свят, по княза на въздушната власт, на духа, който сега действува в синовете на непокорството;
3. между които и ние всички сме живели някога в нашите плътски страсти, като сме изпълнявали волята на плътта и на помислите, и по естество сме били чада на гнева, както и другите.
4. Бог, обаче, Който е богат с милост, поради голямата любов, с която ни възлюби,
5. даже, когато бяхме мъртви чрез престъпленията си, съживи ни заедно с Христа (по благодат сте спасени),
6. и, като ни съвъзкреси, тури ни да седим с Него в небесни места,
(в преспектива) в Христа Исуса;
При срещата на юдейският учител Никодим с Христос, Исус обясни колко важно е това новорождение и каква е неговата същност и цел - Йоан 3 гл:
3. Исус в отговор му рече: Истина, истина ти казвам, ако се не роди някой отгоре , не може да види Божието царство.
4. Никодим Му казва: Как може стар човек да се роди? може ли втори път да влезе в утробата на майка си и да се роди?
5. Исус отговори: Истина, истина ти казвам, ако се не роди някой от вода и Дух, не може да влезе в Божието царство.
6. Роденото от плътта е плът, а роденото от Духа е дух.
7. Не се чуди, че ти рекох: Трябва да се родите отгоре.
8. Вятърът (евр.“Руах”-дух, дъх, дихание) духа гдето ще, и чуваш шума му; но не знаеш отгде иде и къде отива; така е с всеки, който се е родил от Духа.
9. Никодим в отговор Му рече: Как може да бъде това?
10. Исус в отговор му каза: Ти си Израилев учител, и не знаеш ли това?
11. Истина, истина ти казвам, това, което знаем, говорим, и свидетелствуваме за това, което сме видели, но не приемате свидетелството ни.
12. Ако за земните работи ви говорих и не вярвате, как ще повярвате, ако ви говоря за небесните?
13. И никой не е възлязъл на небето, освен Тоя, Който е слязъл от небето, сиреч, Човешкият Син, Който е на небето.
14. И както Моисей издигна змията в пустинята, така трябва да бъде издигнат Човешкият Син,
15. та всеки, който вярва в Него да не погине, но да има вечен живот.
16. Защото Бог толкова възлюби света, че даде Своя Единороден Син, за да не погине ни един, който вярва в Него, но да има вечен живот:
17. Понеже Бог не е пратил Сина на света да съди света, но за да бъде светът спасен чрез Него.
18. Който вярва в Него не е осъден; който не вярва е вече осъден,
защото не е повярвал в името на Единородния Божий Син.
19. И ето що е осъждението: светлината дойде на света, и човеците обикнаха тъмнината повече от светлината, защото делата им бяха зли.
20. Понеже всеки, който върши зло, мрази светлината, и не отива към светлината, да не би да се открият делата му;
21. но който постъпва според истината отива към светлината, за да се явят делата му, понеже са извършени по Бога.
Христос разкри, че човека без Бога е мъртъв, просто все още не го осъзнава и духовно и физически (за второто е въпрос на време).
В тази проповед, Исус разкри и показа целият Спасителен план,
който беше задействан още от Едем - Битие 3:15:
“Ще поставя и вражда между тебе-(змията-сатана) и жената-(Божия народ-църквата), и между твоето потомство-(слугите на сатана-демони и човеци), и нейното потомство-(Христос, Който се роди от жената Божия народ Израел-църквата и всички повярвали в Исус хора); то ще ти нарани главата- (на кръста Христос смаза главата на Сатана), а ти ще му нараниш петата- (Сатана уби Божия Син, но временно, защото Той възкръсна от мъртвите). (Същото се случва с Божиите люде, Сатана ги наранява, но те чрез Божията
жертва и сила, ще победят змията).” АМИН!
1 декември г. 16:50
Буквата Убива & Духът Оживотворява
“Който ни и направи способни като служители на един нов завет,
не на буквата, но на Духа; защото буквата убива, а Духът оживотворява.” (2Коринтяни 3:6).
Какво означава това, че буквата убива?
Не е ли истинно, праведно и справедливо Словото Божие?
Библията ни говори:
“Защото Си възвеличил думата Си повече от цялото Си име.” (Пслами 138:2).
“Тъй щото законът е свят, и заповедта свята, праведна и добра.” (Римл.7:12).
“Законът Господен е съвършен, възвръща душата; изявлението Господно е вярно, дава мъдрост на простия; повеленията Господни са прави, веселят сърцето; Заповедта Господна е светла, просвещава очите..” (Псалми 19:7-8).
“Освети ги чрез истината; Твоето Слово е истина.” (Йоан 17:17).
Кое не е наред в думите на Бога?
Защо буквата ме убива, нима не е свята, праведна и добра?
Ето каква е причината:
“И Господ Бог заповяда на човека, казвайки: От всяко дърво в градината свободно да ядеш; но от дървото за познаване доброто и злото, да не ядеш от него; защото в деня, когато ядеш от него, непременно ще умреш.” (Битие 2:16-17).
“А на човека рече: Понеже си послушал гласа на жена си и си ял от дървото, за което ти заповядах..”
“С пот на лицето си ще ядеш хляб, докато се върнеш в земята, защото от нея си взет; понеже си пръст и в пръстта ще се върнеш.” (Битие 1:17, 19).
“Те, обаче, както Адам, престъпиха завета; там постъпиха коварно към Мене.” (Осия 6:7).
“И Господ Бог каза: Ето, човекът стана като един от Нас, да познава доброто и злото; и сега, за да не простре ръката си да вземе и от дървото на живота, да яде и да живее вечно, затова Господ Бог го изпъди от Едемската градина да обработва земята, от която бе взет. Така Той изпъди Адама; и постави на изток от Едемската градина херувимите и пламенния меч, който се въртеше, за да пазят пътя към дървото на живота.” (Битие 3:22-24).
“Затова, както чрез един човек грехът влезе в света, и чрез греха смъртта, и по тоя начин смъртта мина във всичките човеци, понеже всички съгрешиха, защото и преди закона грехът беше в света, грях, обаче, не се вменява, когато няма закон..” (Римляни 5:12-13).
“Всеки, който върши грях, върши и беззаконие, защото грехът е беззаконие.”
(1Йоан 3:4).
Значи причината думите на Бога да убиват е самото човешко непокорство и непослушание към Божият глас и призив да се отвърне от греха, и да живее – “Благоволя ли Аз в смъртта на нечестивия? казва Господ Яхве, а не е ли по-добре да се обърне от пътя си и да живее?” (Езекил 18:23).
Апостола на езичниците Павел показва много интересен поглед над това:
(Римляни 7 гл).
7. Тогава що? Да речем ли, че законът е грях? Да не бъде! Но напротив, не бих познал греха освен чрез закона, защото не бих познал, че пожеланието е грях, ако законът не беше казвал: "Не пожелавай".
8. Но грехът понеже взе повод чрез заповедта, произведе в мене всякакво пожелание; защото без закон грехът е мъртъв.
9. И аз бях жив някога без закон, но когато дойде заповедта, грехът оживя, а пък аз умрях:
10. намерих, че самата заповед, която бе назначена да докара живот, докара ми смърт.
11. Защото грехът, като взе повод чрез заповедта, измами ме и ме умъртви чрез нея.
12. Тъй щото законът е свет, и заповедта света, праведна и добра.
13. Тогава, това ли, което е добро, стана смърт за мене? Да не бъде! Но грехът ми причинява смърт чрез това добро нещо, за да се показва, че е грях, тъй щото чрез заповедта, грехът да стане много грешен.
14. Защото знаем, че законът е духовен; а пък аз съм от плът, продаден под греха.
15. Защото не зная какво правя: понеже не върша това, което искам; но онова което мразя, него върша.
16. Обаче, ако върша, това, което не искам, съгласен съм със закона, че е добър.
17. Затова не аз сега върша това, но грехът, който живее в мене.
18. Защото зная, че в мене, сиреч, в плътта ми, не живее доброто;
понеже желание за доброто имам, но не и сила да го върша.
19. Защото не върша доброто, което желая; но злото, което не желая, него върша.
20. Но ако върша това, което не желая, то вече не го върша аз, а грехът, който живее в мене.
21. И тъй, намирам тоя закон, че при мене, който желая да върша доброто, злото е близо.
22. Защото, колкото за вътрешното ми естество, аз се наслаждавам в Божия закон;
23. но в телесните си части виждам различен закон, който воюва против закона на ума ми, и ме заробва под греховния закон, който е в частите ми.
24. Окаян аз човек! кой ще ме избави от тялото на тая смърт?
25. Благодарение Богу! има избавление чрез Исуса Христа, нашия Господ. И тъй, сам аз с ума слугувам на Божия закон, а с плътта - на греховния закон.
Сега нека видим какво значат думите: “Духът оживотворява” ?
Ще започнем с един пасаж от 1-во Послание на апостол Петър:
1. И тъй понеже Христос пострада по плът, въоръжете се и вие със същата мисъл, защото пострадалият по плът се е оставил от греха,
2. за да живеете през останалото в тялото време, не вече по човешки страсти, а по Божията воля.
3. Защото доволно е миналото време, когато сте живели така, както желаят да живеят езичниците, като сте прекарвали в нечистоти, в страсти, във винопийства, в пирувания, в опивания, и в омразните идолослужения.
4. Относно това те се и чудят, и ви хулят за гдето не тичате с тях в същата крайност на разврата;
5. но те ще отговорят пред Онзи, Който скоро ще съди живите и мъртвите,
6. понеже затова се проповядва благовестието и на мъртвите, тъй щото, като бъдат съдени по човешки в плът, да живеят по Бога в дух.
Когато човек повярва с цялото си сърце и приеме Исус Христос за Бог и Спасител (това е новорождението което се извършва не от нас, а от Святия Дух), това поражда у нас желание да Го следваме.
И след като видим Неговия праведен живот без никакъв грях, то Духа посява в ума и сърцето ни бунт към греха. Ние заобичваме още по-силно Христос и намразваме греха, който живее в нашите човешки тела.
Апостола нарича “мъртви” човеците, които не познават Христос?!
Това са хора, които са отдадени на плъстски желания и страсти като: “винопийства, пирувания, опивания, разврат, разпри и идолослужения”.
Исус също нарича хората, които не са новородени от Святия Дух – “мъртви”
“Но Исус му рече: Върви след Мене, и остави мъртвите да погребат своите мъртъвци.” (Матей 8:22).
Апостол Павел говори в същата посока в Ефесяни 2 глава:
1. И съживи вас, когато бяхте мъртви чрез вашите престъпления и грехове,
2. в които сте ходили някога според вървежа на тоя свят, по княза на въздушната власт, на духа, който сега действува в синовете на непокорството;
3. между които и ние всички сме живели някога в нашите плътски страсти, като сме изпълнявали волята на плътта и на помислите, и по естество сме били чада на гнева, както и другите.
4. Бог, обаче, Който е богат с милост, поради голямата любов, с която ни възлюби,
5. даже, когато бяхме мъртви чрез престъпленията си, съживи ни заедно с Христа (по благодат сте спасени),
6. и, като ни съвъзкреси, тури ни да седим с Него в небесни места,
(в преспектива) в Христа Исуса;
При срещата на юдейският учител Никодим с Христос, Исус обясни колко важно е това новорождение и каква е неговата същност и цел - Йоан 3 гл:
3. Исус в отговор му рече: Истина, истина ти казвам, ако се не роди някой отгоре , не може да види Божието царство.
4. Никодим Му казва: Как може стар човек да се роди? може ли втори път да влезе в утробата на майка си и да се роди?
5. Исус отговори: Истина, истина ти казвам, ако се не роди някой от вода и Дух, не може да влезе в Божието царство.
6. Роденото от плътта е плът, а роденото от Духа е дух.
7. Не се чуди, че ти рекох: Трябва да се родите отгоре.
8. Вятърът (евр.“Руах”-дух, дъх, дихание) духа гдето ще, и чуваш шума му; но не знаеш отгде иде и къде отива; така е с всеки, който се е родил от Духа.
9. Никодим в отговор Му рече: Как може да бъде това?
10. Исус в отговор му каза: Ти си Израилев учител, и не знаеш ли това?
11. Истина, истина ти казвам, това, което знаем, говорим, и свидетелствуваме за това, което сме видели, но не приемате свидетелството ни.
12. Ако за земните работи ви говорих и не вярвате, как ще повярвате, ако ви говоря за небесните?
13. И никой не е възлязъл на небето, освен Тоя, Който е слязъл от небето, сиреч, Човешкият Син, Който е на небето.
14. И както Моисей издигна змията в пустинята, така трябва да бъде издигнат Човешкият Син,
15. та всеки, който вярва в Него да не погине, но да има вечен живот.
16. Защото Бог толкова възлюби света, че даде Своя Единороден Син, за да не погине ни един, който вярва в Него, но да има вечен живот:
17. Понеже Бог не е пратил Сина на света да съди света, но за да бъде светът спасен чрез Него.
18. Който вярва в Него не е осъден; който не вярва е вече осъден,
защото не е повярвал в името на Единородния Божий Син.
19. И ето що е осъждението: светлината дойде на света, и човеците обикнаха тъмнината повече от светлината, защото делата им бяха зли.
20. Понеже всеки, който върши зло, мрази светлината, и не отива към светлината, да не би да се открият делата му;
21. но който постъпва според истината отива към светлината, за да се явят делата му, понеже са извършени по Бога.
Христос разкри, че човека без Бога е мъртъв, просто все още не го осъзнава и духовно и физически (за второто е въпрос на време).
В тази проповед, Исус разкри и показа целият Спасителен план,
който беше задействан още от Едем - Битие 3:15:
“Ще поставя и вражда между тебе-(змията-сатана) и жената-(Божия народ-църквата), и между твоето потомство-(слугите на сатана-демони и човеци), и нейното потомство-(Христос, Който се роди от жената Божия народ Израел-църквата и всички повярвали в Исус хора); то ще ти нарани главата- (на кръста Христос смаза главата на Сатана), а ти ще му нараниш петата- (Сатана уби Божия Син, но временно, защото Той възкръсна от мъртвите). (Същото се случва с Божиите люде, Сатана ги наранява, но те чрез Божията
жертва и сила, ще победят змията).” АМИН!
Възможно ли е Християнското съвършенство...
Сатанисти ли са Фалун Гонг
Новорождението на християнина
Сатанисти ли са Фалун Гонг
Новорождението на християнина
Следващ постинг
Предишен постинг
Няма коментари
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.