Постинг
14.08.2013 23:53 -
И още за Богородица
Автор: bogolubie
Категория: Други
Прочетен: 516 Коментари: 0 Гласове:
Последна промяна: 15.08.2013 02:04
Прочетен: 516 Коментари: 0 Гласове:
1
Последна промяна: 15.08.2013 02:04
Konstantin Konstantinov
". . .Основавайки се на учението на отците - на св. Максим Изповедник, св. Григорий Палама и св. Андрей Критски, - св. Никодим Светогорец твърди, че сетивният и духовният свят са били създадени за Пресвета Богородица и Пресвета Богородица- за Христос. Също така, тълкувайки девета песен на канона на Петдесетница, той стига дотам да заяви, че след като тя преостъпила плътта си на Господа, Той станал вечен нейн длъжник. За да издължи Своя дълг, от една страна, Господ я прославя с всички боголепни слави и почести, с които никога не е било прославено нито едно друго Негово творение, а от друга страна, се вслушва в нейните молитви и моления както на никой друг. . ."
Месогийски митрополит Николай
Konstantin Konstantinov :
". . . Света Богородица показва присъствието на Бога, изразява Неговата воля и открива Неговата тайна. Всичко това обаче не е привилегия или дори дар към нея, които тя държи за себе си, а харизми, които тя споделя с Църквата, т.е. с всички хора, и тези харизми са й били дадени, за да ги дава. Следователно, всеки един, който може да възстанови духовната връзка и общуване с личността на Света Богородица, познава не само нея, а най-вече влиза в облака на присъствието, волята и тайната на троичната божественост. Накрая, Света Богородица е врата. Това означава, че тя е проход към небето. Копнежът на всеки верен е да стане небесен човек, „анашето живелище е на небесата”(Филип. 3:20), „за небесното мислете, а не за земното” (Кол. 3:2). Вратата, чрез която човек влиза в това небесно състояние, в царството Божие, е личността на Пресвета Богородица. Както за да влезем в дадено пространство, непременно е нужна врата, така влизаме в тайната на Бога не през стената на логиката, нито през примката на страстния живот, а от централния вход на богородичната личност. Нейният нравствен образ, прибягването до нейната майчина защита, нейните молитви, благодат, тайнствената връзка с нея улесняват душата да влезе в пространството на Бога. . ."
Месогийски митрополит Николай
СВИДЕТЕЛСТВАМ, ЧЕ С МЕН СЕ ПОЛУЧИ ТОЧНО ТАКА. И ДО ДЕН ДНЕШЕН ТЯ МЕ ЗАКРИЛЯ И РЪКОВОДИ. ЗАТОВА БЛАГОДАРЯ НА БОГА, ЧЕ МИ Я Е ДАЛ ЗА ДУХОВНА, СВЯТА МАЙЧИЦА !!! МЪДРОСТТА МУ Е СЪВЪРШЕНА, ЗАЩОТО ИСТИНСКАТА МАЙКА НЕ ПРЕДАВА ЧЕДАТА СИ, А ГИ ЗАКРИЛЯ! АМИН !!!
". . .Основавайки се на учението на отците - на св. Максим Изповедник, св. Григорий Палама и св. Андрей Критски, - св. Никодим Светогорец твърди, че сетивният и духовният свят са били създадени за Пресвета Богородица и Пресвета Богородица- за Христос. Също така, тълкувайки девета песен на канона на Петдесетница, той стига дотам да заяви, че след като тя преостъпила плътта си на Господа, Той станал вечен нейн длъжник. За да издължи Своя дълг, от една страна, Господ я прославя с всички боголепни слави и почести, с които никога не е било прославено нито едно друго Негово творение, а от друга страна, се вслушва в нейните молитви и моления както на никой друг. . ."
Месогийски митрополит Николай
Konstantin Konstantinov :
". . . Света Богородица показва присъствието на Бога, изразява Неговата воля и открива Неговата тайна. Всичко това обаче не е привилегия или дори дар към нея, които тя държи за себе си, а харизми, които тя споделя с Църквата, т.е. с всички хора, и тези харизми са й били дадени, за да ги дава. Следователно, всеки един, който може да възстанови духовната връзка и общуване с личността на Света Богородица, познава не само нея, а най-вече влиза в облака на присъствието, волята и тайната на троичната божественост. Накрая, Света Богородица е врата. Това означава, че тя е проход към небето. Копнежът на всеки верен е да стане небесен човек, „анашето живелище е на небесата”(Филип. 3:20), „за небесното мислете, а не за земното” (Кол. 3:2). Вратата, чрез която човек влиза в това небесно състояние, в царството Божие, е личността на Пресвета Богородица. Както за да влезем в дадено пространство, непременно е нужна врата, така влизаме в тайната на Бога не през стената на логиката, нито през примката на страстния живот, а от централния вход на богородичната личност. Нейният нравствен образ, прибягването до нейната майчина защита, нейните молитви, благодат, тайнствената връзка с нея улесняват душата да влезе в пространството на Бога. . ."
Месогийски митрополит Николай
СВИДЕТЕЛСТВАМ, ЧЕ С МЕН СЕ ПОЛУЧИ ТОЧНО ТАКА. И ДО ДЕН ДНЕШЕН ТЯ МЕ ЗАКРИЛЯ И РЪКОВОДИ. ЗАТОВА БЛАГОДАРЯ НА БОГА, ЧЕ МИ Я Е ДАЛ ЗА ДУХОВНА, СВЯТА МАЙЧИЦА !!! МЪДРОСТТА МУ Е СЪВЪРШЕНА, ЗАЩОТО ИСТИНСКАТА МАЙКА НЕ ПРЕДАВА ЧЕДАТА СИ, А ГИ ЗАКРИЛЯ! АМИН !!!
Следващ постинг
Предишен постинг
Няма коментари
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.