Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
11.06.2013 09:22 - Мислех, че всички монаси, свещеници и епископи имат безплатната благодат
Автор: bogolubie Категория: Други   
Прочетен: 564 Коментари: 0 Гласове:
0



Мислех, че всички монаси, свещеници и епископи имат безплатната благодат               
http://sveticarboris.net/index.php?option=com_content&view=article&id=473%3A2013-06-10-14-48-15&catid=46%3Astatii&Itemid=141
Написано от старец Тадей Витовнишки     
 Понеделник, 10 Юни 2013 16:40

Когато като послушник дойдох в манастира Милково, ми дадоха една броеница и ме научиха как да се моля. И както ми показваха, така и правех. Напълно се предадох на Иисусовата молитва. Мислех си: „Имам още само пет години живот, нека да не ги пропилея напразно, нека да намеря пътя си към Бога. И за кратко време точно заради предаността ми на Божията воля и искрения ми копнеж по Него, ме обля Божествената благодат, която създаде в душата ми някакъв необясним мир и радост. Слушам сърцето си и вътре чувам: Господи Иисусе Христе, Сине Божий, помилуй ме грешния. Опитвам се да си спомня някои неща и случки от миналото, но не мога; всички мисли почиват в някакъв необясним мир, а в цялото ми същество царува някаква необяснима радост и копнеж за Бога.  Това е състояние на ангели и светии, състояние на пълна благодат. Само тези, които са добили тази безплатна благодат, могат да разберат състоянието на ангелите и светиите, които са ръководени от Светия Дух.
 
Мислех си, че всичките монаси, свещеници и епископи имат безплатната благодат. От тогава, човече, толкова години до сега съм прекарал с калугери и свещеници, а съм срещнал само един калугер, върху когото се забелязваше безплатната благодат. Само един калугер!

При светските хора, които живеят със семействата си срещнах много повече хора, върху които почива безплатната благодат. Идва тук при мен един босненец от Банялука, който живее в света и практикува Иисусовата молитва. Той има един приятел от училище, който е семеен човек, има деца, работи. Този негов приятел не беше и особен набожен, но беше добряга, добра душа. Един ден тези двамата си говорили и първият му предложил: „Защо не почнеш да се занимаваш с Иисусовата молитва?“ Приятелят му учудено го погледнал и отговорил: „Бих искал, но не знам как“. – „Аз ще те науча...“ И го научил и му дал броеници. За кратко време този негов приятел се сдоби с безплатната благодат и преобрази личността си и семейството си. А онзи (първият) толкова време практикуваше Иисусовата молитва, и нищо...

След известно време този човек дойде при мен и ми каза: „Не знам, отче, облива ме някаква радост и някакъв неизказан мир. Постоянно слушам в сърцето: „Господи, Иисусе Христе, Сине Божий, помилуй ме грешния. Знам какъв бях, какво си мислех, сега вече няма нищо от това в главата ми. Имах грешни мисли към жените, разгневявах се и за най-малката дреболия, а сега, не знам, не мога да се ядосам. Не мога да помисля за нещо, което не е добро и когато искам, пак не мога. Не знам какво се случи с мен. Само се радвам, в цялото ми същество царува необясним мир и радост“. Придобил си безплатната благодат, казвам му, и ще я имаш дотогава, докато не вържеш мисълта си за някоя светска грижа. Ако допуснеш това, първо няма вече да слушаш молитвата в сърцето, а след това постепенно ще изгубиш мира и радостта в душата. Тогава отново ще те мъчат мислите от този свят, чрез които демонските сили властват над човека. Ако искаш да запазиш безплатната благодат, трябва постоянно да молиш Бога с молитвата да отблъснеш тежките туморни мисли от ума си и така да запазиш този мир и тази радост, които сега чувстваш...

Из "Мир и радост в Светия Дух"Мислех, че всички монаси, свещеници и епископи имат безплатната благодат               

Оценка на читателите: / 17
Слаба статияОтлична статия  Написано от старец Тадей Витовнишки     
 Понеделник, 10 Юни 2013 16:40
Когато като послушник дойдох в манастира Милково, ми дадоха една броеница и ме научиха как да се моля. И както ми показваха, така и правех. Напълно се предадох на Иисусовата молитва. Мислех си: „Имам още само пет години живот, нека да не ги пропилея напразно, нека да намеря пътя си към Бога. И за кратко време точно заради предаността ми на Божията воля и искрения ми копнеж по Него, ме обля Божествената благодат, която създаде в душата ми някакъв необясним мир и радост. Слушам сърцето си и вътре чувам: Господи Иисусе Христе, Сине Божий, помилуй ме грешния. Опитвам се да си спомня някои неща и случки от миналото, но не мога; всички мисли почиват в някакъв необясним мир, а в цялото ми същество царува някаква необяснима радост и копнеж за Бога.  Това е състояние на ангели и светии, състояние на пълна благодат. Само тези, които са добили тази безплатна благодат, могат да разберат състоянието на ангелите и светиите, които са ръководени от Светия Дух.
 
Мислех си, че всичките монаси, свещеници и епископи имат безплатната благодат. От тогава, човече, толкова години до сега съм прекарал с калугери и свещеници, а съм срещнал само един калугер, върху когото се забелязваше безплатната благодат. Само един калугер!

При светските хора, които живеят със семействата си срещнах много повече хора, върху които почива безплатната благодат. Идва тук при мен един босненец от Банялука, който живее в света и практикува Иисусовата молитва. Той има един приятел от училище, който е семеен човек, има деца, работи. Този негов приятел не беше и особен набожен, но беше добряга, добра душа. Един ден тези двамата си говорили и първият му предложил: „Защо не почнеш да се занимаваш с Иисусовата молитва?“ Приятелят му учудено го погледнал и отговорил: „Бих искал, но не знам как“. – „Аз ще те науча...“ И го научил и му дал броеници. За кратко време този негов приятел се сдоби с безплатната благодат и преобрази личността си и семейството си. А онзи (първият) толкова време практикуваше Иисусовата молитва, и нищо...

След известно време този човек дойде при мен и ми каза: „Не знам, отче, облива ме някаква радост и някакъв неизказан мир. Постоянно слушам в сърцето: „Господи, Иисусе Христе, Сине Божий, помилуй ме грешния. Знам какъв бях, какво си мислех, сега вече няма нищо от това в главата ми. Имах грешни мисли към жените, разгневявах се и за най-малката дреболия, а сега, не знам, не мога да се ядосам. Не мога да помисля за нещо, което не е добро и когато искам, пак не мога. Не знам какво се случи с мен. Само се радвам, в цялото ми същество царува необясним мир и радост“. Придобил си безплатната благодат, казвам му, и ще я имаш дотогава, докато не вържеш мисълта си за някоя светска грижа. Ако допуснеш това, първо няма вече да слушаш молитвата в сърцето, а след това постепенно ще изгубиш мира и радостта в душата. Тогава отново ще те мъчат мислите от този свят, чрез които демонските сили властват над човека. Ако искаш да запазиш безплатната благодат, трябва постоянно да молиш Бога с молитвата да отблъснеш тежките туморни мисли от ума си и така да запазиш този мир и тази радост, които сега чувстваш...

Из "Мир и радост в Светия Дух"




Гласувай:
0



Няма коментари
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: bogolubie
Категория: Други
Прочетен: 13707434
Постинги: 14720
Коментари: 2351
Гласове: 9367
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031