Venelin Popov, публикува в Църква и общество Venelin Popov 07 ноември г. 12:32
Архангелите
В каноническите книги на Библията се споменават всичко на всичко две имена на Архангели:
1) Михаил (от евр. – “кой е като Бог”; Дан. 10:13; Иуд. 1:9) – Архистратиг на безплътните Сили.
2) Гавриил (от евр. – “Божий мъж” (?”сила Божия”); Дан. 8:16; Лук. 1:19) – служител на Божествената сила и вестител на тайните Божии.
Други четири имена на Архангели се срещат в неканоническите книги:
3) Рафаил (от евр. – “помощ Божия”; Тов. 3:16) – изцелител на недъзите.
4) Уриил (от евр. – “огън Божий”; 3 Ездр. 4:1) – служител на Божествената любов, възпламеняващ в сърцата любов към Бога и просвещаващ със светлината на богопознанието.
5) Салатиил (от евр. – “молитва към Бога”) – служител на молитвата, научаващ хората на молитва.
6) Иеремиил (от евр. – “висота Божия”; 3 Ездр. 4:36).
Освен това, благочестивото предание говори за още двама Архангели:
7) Иехудиил (от евр. – “Божествен хвалител”) – помощник в подвизите и трудовете; за ония, които се трудят за Божия слава, той измолва достойни награди.
8) Варахиил (от евр. – “благословение Божие”) – служител на Божиите благословения.
Съществува мнение, че седем от тях предстоят пред Божия престол. В този смисъл се тълкуват следните думи от Откровението на Иоан Богослов: благодат вам и мир от Оногова, Който е, и Който е бил, и Който иде, и от седемте духове, които са пред Неговия престол (Откр. 1:4). Това, разбира се, е достатъчно условно тълкувание. Точният смисъл на този текст е скрит от нас.