Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
28.02.2012 14:37 - НЕДЕЛЯ
Автор: bogolubie Категория: Други   
Прочетен: 6493 Коментари: 14 Гласове:
0

Последна промяна: 28.02.2012 14:41


Силви Ангелова, публикува в Църква общност общество Силви Ангелова created the doc: "Stanislav Simeonov Bostana Неделя "

Stanislav Simeonov Bostana

Неделя

 

 Неделя е. Денят, който трябва да отдадем на Бога. „Шест дена работи, а седмия отдай на Бога”. Дори и за тези, които считат църквата за отживелица Неделята е по-специален ден от другите дни на седмицата. Странно! Като се замисли човек за самата дума „Неделя”-не деля или не се работи, денят в който се почива. Руско говорящите народи назовават деня Воскресение, гръкоговорящите – Кириаки (от Кириос – Господ), латиноговорящите Доминика(от Доминус – Господ), но смисъла е един и същ: „Не работи в Господния ден”. Винаги съм се чудил дали неделята е последният ден или дали е първият ден от седмицата. И в двете има доза истина – Завършване на един цикъл от живота ни, от ежедневието ни с Благословение или Благословение за още един цикъл.

 
 Та...Събуждам се рано сутринта около пет и половина. Да рано е, но тук в Кипър православната литургия започва доста рано с оглед на дневните жеги, които са непоносими дори и за местните. Правия сутрешния тоалет заедно със задължителната загрявка на гласа понеже съм псалт(църковен певец). Тази седмица владее седми глас(всяка неделя в православната традиция се променя напева на които се пеят възкресните молитви и са осем на брой ). Самият седми глас е красив и изящен, слушайки го сякаш мислено те пренася в Рая. В турско-арабската музика наричат скалата на седми глас „Рахат”, а източните суфи музико-психолози я определят като „скала носеща изтънчена радост и възторг”. Службата е прекрасна !!! Заедно с десния клиросен певец успяваме всеки един възглас от певницата, всяко едно дори и най-кратко ‘амин’ да бъде на седми глас – с една дума, ако мога да си позволя, „Рахат”. Службата свършва около девет и половина и множеството, което се е събрало, тутакси за около четири минути се изпарява „ако дим”, всички по домовете си. Но дори и празна, църквата, там все още сякаш звучат ектений примесени с шушукането на Богомолния народ. Заключвам и се отправям към манастира, където „ работя в свободното си време”. Манастирът-малък, построен от венецианците, датира от 14 век. Бил католически отпосле православен. Посветен е на Божията майка, но за съжаление вече недействащ-пуст. Изграден е в средновековен римо-католически стил, но въпреки това православен и местният иерей отец Василий отслужва всяка сутрин в делнични дни православна св. Божествена литургия. Наскоро научих, че митрополитът е предостъпил манастирската черква на Англиканската църква, за да може и те, англичаните, които са доста на брой тук на острова, да бъдат духовно обгрижвани без да бъдат задължавани да променят инославното(спрямо нас) тяхно изповедание. 

 
 В манастира съм. Има двадесетина човека, които са се събрали в двора, немско говорящи. Приближавам се и забелзвам, че между тях има свещенослужител, който разговаря със събралите се хора. „Имало е литургия!”-помислих си. „Но защо – се питам – всички са отвън? Сигурно използват леко парещото ноемврийско слънце, което галеше и топлеше всичко наоколо”. Приближавам се още малко и разбирам защо всички са отвън. Те бяха отслужили литургия там, по средата на манастирското дворче под каменен навес, който изглежда е построен заедно с манастира. Под навеса, по средата кръст с две запалени свещи от двете му страни. В единия край покривки и върху тях потир и диск. „Сигурно са Англиканите - първото нещо което ми мина през главата - Говорят обаче немски, значи са католици...странно, не изглежда като римо-католическа меса”. Питам възрастна жена която минава покрай мен към кое Христианско общество принадлежи събранието. Мъжът до нея отговаря, че е католик, а жената която явно беше негова съпруга е протестантка:

 
 –Ние славиме Бога и не принадлежим към никое изповедание!-казва жената усмихвайки се.

 
 –А Пастора?!? - учудено запитвам.

 
 –Той е протестант

 
 Двойката продължава по пътя си, но тутакси се спира и жената с любезен подканващ тон се объща към мен:

 
 –Ако искате и вие може да дойдете!

 
 Това наистина ме озадачи. Та аз съм православен, какво ще правя при тях, но все пак бях поканен на трапезата им без да знаят какво изповядвам. За тях е по важно заедно да славим Бога. Гледам отстрани... мислейки... мислите ми се бият, враждуват, не ми дават мира... „Защо сме христини, а не се молим заедно?!? Защо сме христиани, а се зовем православни, католици, протестанти, деноминатни...?!? Дадох си сметка, че цялото това „вавилонско разделение” е плод на човешката гордост !!! Позволявам си да го нарека „вавилонско разделение”, но разликата е, че вследствие смесването на езиците те са говорили на различни езици и не са се разбирали, а ние говориме на един „език”- „езикът” на Светия Дух, този който е спуснат над апостолите и те са предали на нас и пак не се разбираме. Но причината и следствието са едни и същи... от гордост към неразбирателство. Гордостта след туй съмнението... Никога няма да забравя думите на един старец относно съмнението и гордостта: „Попитал един човек(на когото му било дадено да види Сатаната) виждайки инструментите, с които той ни „работи”: –„Защо от всички инструменти само тези двата са най-изтъркани и износени”.– „Това са съмнението и гордостта. Това са инструментите, с които ровичкам в съзнанието на хората”... Гордостта разделя църквата, съмнението ни отдалечава от нея !!! 

 
 Мислите ми се блъскаха с още по-голяма сила –„Дали аз като православен ще имам силата и смелостта да кажа: Елате на трапезата без значение какви сте...Бога да славим и по поменем изкупителното дело на Единородния Му Син...!!!”

 
 „СПРИ !!!- казах си- Ще се побъркаш !!! Бог Велик е в делата Си и плановете за спасение са Му от века !!! Той Велик и Чуден е в делата Си !!! За всекиму ще отреди спасение, по начини, угодни Нему !!!" Православен съм, а гледам с цигара в уста и надсмешка брата си... Протестант е брата ми, но на колене за милост проси Бога. Мисля си– Пази ти православието, а за другите ще се погрижи Бог !!! Неделя е...Привечер...Манастирът се изпразни и останах сам със себе си и мислите, които отлитат и освобождават място за други...мисля си: „Ориз със зеленчуци или боб със зеле да си сготвя...тъмна или светла бира тази вечер...” Чувствам се добре–малък съм, а с велики дела искам да се занимавам...сготви, хапни, па прекръсти се, не занимавай угнетената душица с плановете Божии, които са от века !!!Вече не !
View Doc



Тагове:   християни,   СМЕ,   ВСИ,


Гласувай:
0



1. antoninus - Статията е интересна, но неделя не е ...
28.02.2012 15:36
Статията е интересна, но неделя не е Божият почивен ден. Пофготвям 1 статия, но ето малко инфо накратко:
Първото нещо, което е записано в Библията е работата, извършена в неделя, на първия ден от седмицата (Битие 1: 1-5). Самият Творец направи това. Ако Бог е направил земята в неделя, може ли да е грешно ние да работим в неделя?
Бог заповядва на хората да работят на първия ден от седмицата (Изход 20:8-11). Погрешно ли е да се подчиняваме на Бог?
Нито един от патриарсите не е спазвал неделята като Господен ден.
Нито едно от светите пророци не е спазвал неделята като Господен ден.
С изричнотонареждане на Бог, неговите свети хора използваха първия ден от седмицата, като общ работен ден най-малко в продължение на 4 000 години.
Сам Бог нарича неделята "работен" ден” (Езекиил 46:1);
Бог не си е почивална него.
Той никогане е благославял неделя (нито в Стария, нито в Новият завет).
Христос никога не си е почивал в този ден.
Исус е бил дърводелец (Марк 6:03), и е работил, докато Той навърши трийсет години. Той пазел съботата и работел шест дни в седмицата, нещо, което всички признават. Като дърводелец Той е работил усилено и в Неделя.71. По същото време апостолите са работили в неделя.
Апостолите никога не почиваха в неделя.
Христос никога не я е благословял като Господен ден
Тя никога не е бил благословена от която и да е божествена власт.
Този ден никога не е бил осветен
Няма заповед, въведена някога за прилагането му, следователно не е престъпление, да работиш внеделя "гдето няма закон, там няма и нарушаване на закона." Римляни 4:15 (Вж също1 Йоан 3:4)
Никъде Новият завет не забранява да се работи в неделя.
Никакво наказание не е дадено за нарушаването му
Никакво благословение не е обещано за спазването му.
и т.н.
цитирай
2. bogolubie - Къде точно пише, че неделята е работен ден?! Това е българската дума. А руската е "воскресение".
28.02.2012 15:54
Аз ще ти кажа, че съботата е ден на Бог Отец, неделята е ден на Господ Иисус Христос, а това, което още не е явно, е, че понеделникът е ден на Светия Дух.
На едно място Бог казва, че седмата година е твоята събота, тоест "почивка". Човешкият син е господар на съботата, а не господарува съботата над човека. Не бива да се хващаме за буквата.
цитирай
3. antoninus - На неделя можеш да й казваш всякак, но неделя е първият ден от седмицата.
28.02.2012 20:02
След като иситната за святото спазване на съботата е потъпкана "много поколения", ще бъде възстановена в последните дни (Исая 58:12-13).
Той учеше учениците Си, че те трябва да правят нищо през съботния ден, освен онова, което е добро (Матей 12:12.).
Той поръча на Неговите апостоли, че съботата трябва да се спазва набожно четиридесет години след Неговото възкресение (Матей 24:20).
Никога не е имало каквито и да е спорове между християните и евреите за съботния ден. Това е доказателство, че християните все още са спазвали същия ден, както и евреите (със сигурност еврейските историци нямаше да пропуснат да отбележат погазване на някоя от 10-те божии заповеди).
Няма данни, че Бог някога е отстранил Неговото благословение или освещение от седмия ден.
Тя бе дадена на Адам, основоположника на човешката раса. (Марк 2:27; Битие 2:1-3). Оттук чрез него, като наш родоначалник, Събота е дадена на всички народи. (Деяния 17:26).
Тридесет години следвъзкресението на Христос, Светият Дух "изрично го нарича "съботния ден" (Деяния 13:14.)

Нито Бог, Христос, или някой подтикнат от Светия Дух мъж е казал и една дума в полза на неделята като свят ден.
Никъде Библията не се казва, че в първия ден от седмицата се чества възкресението на Христос. Това е човешка традиция, което противоречи на Божия закон (Мат. 15:1-9). Кръщението отбелязва погребението и възкресението в Исус (Римляни 6:3-5).
Никъде неделя не е наречена почивен ден /shabbath/.
Тя никога не е наречана Господен ден.
Никакво наказание не е дадено за нарушаването му
Никакво благословение не е обещано за спазването му.
Никакъв регламентне е даден как тя трябва да се спазва. Не би ли трябвало, ако Господ беше пожелал да спазваме неделя като Господен ден, да ни даде насока как да го спазваме?
цитирай
4. antoninus - Относно неделята
29.02.2012 17:12
Боголюбие,
обявена е награда от $50 000 за всеко, който докаже:
“a verse from the Holy Bible showing that God commands us to keep holy the first day of the week” – Sunday – “instead of the seventh day” – Saturday – “as is commanded in the Bible.”
http://www.wnd.com/2001/10/11265/
Наградата расте и ще достигне 1 млн.
цитирай
5. bogolubie - Не ме интересуват никакви награди, Антоне! Прощавай!
02.03.2012 00:45
Аз служа на Бог Любов.
Виж и авторът Станислав Симеонов с какви чувства и размисли завършва накрая разказа си. Той се чувства виновен за отношението си към другите и в края на краищата оставя Бог да си върши делата, защото ние сме човеци и може да грешим, но Бог и любовта никога не грешат. Христос изяви Божията мъдрост, защото мъдростта е градивната, а високоумието и буквоядството са деградивни и отблъскващи. И мюсюлманите заучават и цитират тяхната книга, но ...в истината ли са? Буквата убива, а Духът оживотворява. А Божият Дух е любовта.
Това е моята вяра и моля Бог да ме укрепва в нея, защото това е най-трудния път, който води към спасение. И, макар, че имам дългичък стаж във вярата, любовта ми не е укрепнала достатъчно. Но, вярвам, че това е Пътят, Истината и Животът. Амин!
цитирай
6. antoninus - Надали има човек, живял на земята, ...
03.03.2012 16:01
Надали има човек, живял на земята, чийто любов да е достатъчно голяма - тя е само отражение на божията любов. Аз също падам, греша и търся Бог и се моля да сътворява ново сърце в мен, тъй като старото е грешно.
С божията помощ и с помощта на няколко братя във вярата преведох следната статия: http://antoninus.blog.bg/lichni-dnevnici/2012/03/03/100-bibleiski-fakta-otnosno-sybotata.914164#last_comment;
КОЙ Е ПРЕНЕСЪЛ СЪБОТНАТА ПОЧИВКА ОТ СЪБОТА В НЕДЕЛЯ? http://www.thegodlove.com/svetlina2/20.html; http://www.remnantofgod.org/sabhist.htm#10
Последната лъжа на Сатана ще бъде налагането на белегът на звяра - неделния ден: процесът напредва със страшни темпове http://www.timesbg.com/index.php?option=com_content&view=article&id=1069:nov-priziv-za-nedelna-pochivka&catid=2:2010-11-11-08-45-29&Itemid=2

Виж http://www.remnantofgod.org/sabhist.htm#10
"Bulgaria in the early season of its evangelization had been taught that no work should be performed on the Sabbath
The Bulgarians had been accustomed to rest on the Sabbath. Pope Nicholas writes against this practice.
"Pope Nicholas I, in the ninth century, sent the ruling prince of Bulgaria a long document saying in it that one is to cease from work on Sunday, but not on the Sabbath. The head of the Greek Church, offended at the interference of the Papacy, declared the Pope ex-communicated." Truth Triumphant, p. 232

Предстои налагането на Неделния закон.
цитирай
7. bogolubie - Антоне, тази вечер успях да прегледам клипа, който ми предложи в съобщението.
03.03.2012 21:30
Полагаш много усилия, което ме кара да те уважавам за труда ти и за желанието ти да помогнеш на другите. Но някак си не мога да приема доводите, които се представят.
Първо, ако израиляните бяха толкова верни на Бога, спазвайки съботата, защо не познаха Божият Син, и не само, че не Го познаха, но Го разпнаха, и мъчеха, и подиграваха, и "убиха".
Второ, нашият Господ изпълни всички тогавашни закони, заради нас, и ни освободи, за да живеем по закона на Божията любов.
Аз ти споделих, че се грижа за една болна жена на 81 год., без почивен ден. Няма събота и неделя, няма Нова година и национални празници...Тя е родила и отгледала три деца, но няма кой да й отвори вратата, поне да види дали е жива още.Как да я оставя в събота, или в неделя, за да почивам, а тя да стои в нагизнали пикочливи или намазани вонящи памперси и без храна и вода, защото тя не може сама да стане от леглото и да се храни. Увредена е дясната й ръка и трепери. Е, брате, как да я оставя. По кой Божи закон?! Това искаше да каже Христос, изцелявайки в съботния ден. Милост иска Господ, не жертва. Още в Стария завет Бог казва, че човекът ще бъде по-скъп от офирското злато. Той е венецът на Неговото творчество и достоен Негов Син е този, който го цени и се грижи за опазването му. Затова и Христос Спасител прие кръстната смърт, за спасението на човеците, нали! Една вярваща от Пловдив казва, ама това е само плът. Но душата е в тази плът, докато бъде изискана и ние трябва да я пазим с всичките си усилия.
Трето, Църквата като цяло не е от вчера и не е започнала от протестантите. Православната и католическата църкви имат прекалено много доказани светци, /не като нас/, съставляващи победилата Църква. Те са ни оставили много напътствия. Те са се уединявали и са били в молитва и пост в земния си живот толкова, колкото ние не бихме могли и да си представим. Независимо от болните органи в църковното тяло, то е живо и до днес. Не случайно св.ап. Павел казва, че няма да се отрежат естествените клонове, за да бъдат присадени новите. Те ще останат.
цитирай
8. bogolubie - Продължавам :
03.03.2012 22:05
Четвърто, ти вярваш ли, че Бог е Света Троица, или си като мюсюлманите, или свидетелите на Йехова?! Защото, ако вярваш, че Христос и Отец са едно, то защо възкресението стана след съботния ден?! Започна НОВ завет от този ден. Нов, нов, нов завет. Или избираш да живееш по закон и по закон ще бъдеш съден, или ще приемеш Новия завет, заветът на любовта. Изборът е лично твой.
Пето, аз вече споменах за седмата година, която щяла да бъде събота... За Бог събота е другата дума за почивка.
Шесто, в България сега почивни дни са и събота, и неделя.
Седмо, защо Господ казва да се молим, да не се случи в съботния ден злото. Във филмчето тълкуват, че Той очаквал да се почива в съботата. Тогава защо е толкова страшно, ако се случи в съботата?! Нали е почивката на Бога?! И, ако те почиват в събота и така изпълняват Божията воля, защо Бог ще ги наказва в такъв ден?! Нали Създателят казва, че Той прави светлината и тъмнината, доброто и злото?!
Божиите истини са нож с две остриета. Божията наука е море без дъно и небе без покрив. Затова не бива да тълкуваме така, както дяволът евангелието, но да изхождаме винаги от позицията на любовта, милостивата Божествена любов и само тогава няма да грешим в изводите и в постъпките си. Всякакви дати и дни са под съмнение. Аз в това вярвам!
цитирай
9. antoninus - 1
03.03.2012 22:19
Това, което мога да кажа, е че си наистина себеотрицателен човек. Затова те моля нито сега, нито в бъдеше думите ми да ги възприемаш като пряк упрек към теб. Аз оспорвам доктрините, не твоите дела. Право да съди хората има Исус.
Право казваш, че църквата не започва с протеснтантите. Но православието не е имало в началото икони, почитали са съботата като Господен ден. Постепенно се получава отдалечаване от Библията. Относно светците - нали знаеш, че светците в Библията са всички, които пазят заповедите на Исус. ап. Павел се обръща към Коринтяните с „до Божията църква, която е в Коринт, до осветените в Христа Исуса, призовани да бъдат светии, заедно с всички, които призовават на всяко място името на Исуса Христа, нашия Господ, Който е и техен и наш:”
За евреите темата е много дълга. 10-те заповеди са само минимума за да си евреин. И в стария и в Новия завет основата е божията любов (това личи в цялата Библия - още в Битив Бог създава светка красив. Исус лекува болните, но той не нарушава събота, той нарушава някои еврейски обичаи, създадени от хора. Не искам да се впускам в детайли но виж следното:

“Трябва ли Бог да забрани на слънцето да изпълнява своята служба в събота и да спре меките си топли лъчи да сгряват земята и да подхранват растителността? Трябва ли системата на световете да остане неподвижна през святия ден? Трябва ли да заповяда на потоците да не напояват полята и горите и морските вълни да спрат своя безкраен прилив и отлив? Трябва ли пшеницата и царевицата да прекъснат своя растеж и узряващият грозд да забави своето зачервяване? Трябва ли дърветата и цветята да не напъпват, нито да цъфтят в събота?
цитирай
10. antoninus - 2
03.03.2012 22:20
В такъв случай хората биха били лишени от плодовете на земята и от благословенията, които правят живота желан. Необходимо е природата да продължава своя неизменен път. Бог не може нито за момент да отдръпне ръката Си, иначе човекът би загинал. Но и човекът има да върши известна работа в този ден. На необходимостите на живота трябва да се обръща внимание, болните трябва да се гледат и нуждаещите се да получат помощ. Няма да се смята за невинен онзи, който е небрежен, когато може да облекчи болки в съботен ден. Божият свят почивен ден е направен за човека, така че всички дела на милост са в пълно съгласие с неговото предназначение. Бог не желае Неговите чеда да страдат нито час от болка, която може да се облекчи в събота или в който и да било друг ден” (Елън Уайт. Копнежът на вековете).

http://ss.sdabg.org/page.php?st=lesson&year=12&quarter=1&week=7

Мисля. че горния цитат изяснява какво означава пазене на събота. Аз напр. не работя в събота. Но моят пастор работи тогава (той ми е споделял, че няма работен ден - в неделя подготвя материали, подготвя се за проповед и т.н.). Ако си мисонер, ако от делата ти зависи живота и съдбата на болните, това не нарушава съботата.
цитирай
11. antoninus - 3
03.03.2012 22:51
Възкресението стана в неделя, за да си почине Бог (в събота си почива). Впрочем в Библията има само един ден, наречен велик и това е събота на пасхата. Ние се спасяваме по благодат, а не от Закона - с това съм съгласен (http://vandela007.blog.bg/lichni-dnevnici/2012/01/23/quot-ne-pod-zakon-quot.888173 - тази статия разглежда темата малко по-явсно). И когато Павел пита дали законът е анулиран за нас поради това, че вярваме в Христовата спасителна благодат, отговорът е, че законът не е отменен; точно обратното: той бива утвърден в живота на спасения чрез благодат християнин: Римляни 3:31 Тогава чрез вяра отменяме ли закона? Да не бъде! Но утвърждаваме закона.
Щабат е почивка, но седмия ден е събота (виж енциклопедия Британика http://www.britannica.com/EBchecked/topic/525139/Saturday) Уикиоедия: Според християнския и еврейския календар, от друга страна, съботата е седмият последен ден.
http://bg.wikipedia.org/wiki/%D0%A1%D1%8A%D0%B1%D0%BE%D1%82%D0%B0
Бягството не трябва да е в събота, защото е свещен ден за Бог и няма как да бъде осветен и да се отдаде за свята служба и поклонение. Бог не ги наказва, просто казва да се молят, както каза и на бдяшите апостоли да се молят, за да не бъдат изкушени.
цитирай
12. bogolubie - Евреите са се спасили от Египет в събота,
03.03.2012 23:06
но за християните спасението започва в неделята с възкресението на Христос, първият плод от починалите.
Отговарям само за себе си,нямам право от името на всички да говоря, че за мен неделя е важна, заради Христос, Който е единственият Мост между нас и Бог Отец! Той е нашият ходатай! Заради Неговата жертва ще бъдем приети, а затова е нужна вярата ни в Него, доверието, което имат малките деца в баща си. Там, където малкото дете не може да иде само, бащата го отнася и го носи, не заради делата му и заради пълното му послушание, а заради това, че е неговото дете и е немощно.
Затова Спасителят казва да станем като децата.
цитирай
13. antoninus - Павел наставлява светиите да гл...
03.03.2012 23:34
Павел наставлява светиите да гледат светските си задължения в неделя - 1 Коринтяни 16:2.
В първия ден на седмицата (неделя) всеки от вас да отделя според успеха на работите си, и да го има при себе си, за да не стават събирания, когато дойда.

Събота е дадена още на Адам. В Исая пише, че ще се покланяме на Бог от събота до събота.
Творецът лично е благословил седмия ден - Битие 2:3.
Той лично освети седмия ден - Изход 20:11.
Той лично направи съботния ден почивен в Едемската градина - Битие 2:1-3.
Тя (Съботата) беше установена преди грехопадението; тя не е символ, понеже символите не бяха представени преди грехопадението а в последствие(след грехопадението).
Гравирайки я върху траен камък, Бог посочва нетленната природа на Закона - Втор. 5:22.
Никога не е имало каквито и да е спорове между християните и евреите за съботния ден. Това е доказателство, че християните все още са спазвали същия ден, както и евреите (със сигурност еврейските историци нямаше да пропуснат да отбележат погазване на някоя от Десетте Божии заповеди )
Самият Павел изрично заявява, че е спазил закона. "Нито против юдейския закон, нито против храма, нито против Кесаря съм извършил някакво престъпление." Деяния 25:8. Как е възможно да твърди, че спазва юдейският закон, ако той не пази съботата?


А иначе аз споделям следното верую http://vandela007.blog.bg/lichni-dnevnici/2012/01/24/poslushanieto-izpit-na-liubovta.888728
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: bogolubie
Категория: Други
Прочетен: 13747153
Постинги: 14720
Коментари: 2351
Гласове: 9367
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930