Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
12.02.2012 23:20 - АКО ЛИ ПРЕСТЪПЯ...
Автор: bogolubie Категория: Други   
Прочетен: 626 Коментари: 0 Гласове:
0



Илко Илиев, публикува в Църква и общество  Илко Илиев  11 февруари г. 11:27

„ Ако ли престъпя нещо от онова, което тук обещах, или се окажа непослушен или противен на Божествените правила, на реда на Източната Православна Църква ... тогава веднага да бъда лишен напълно от моя сан и власт, без всякакво извинение или дума, и да бъда чужд за небесния дар, който ми е даден от Светия Дух чрез възлагането на ръцете при посвещението.“
 (от обещанието при епископско ръкоположение)

 Братя и сестри в Христа ,
 Нека не се превръщам в съдия на архиереите осветени , като доносници на ДС .
 Тук не става въпрос дали аз съм безгрешен , защото и аз , както вас съм човек земен със своите си немощи и грехове . Тук не става въпрос дали имам право да хвърля пръв камък по „блудницата“. Тук въпросът е принципен – Да се спази ли законността в църквата или да я превърнем в „разбойнически вертеп“ , каквато е държавата ни .
 Ако решим да отстъпим от каноните и допуснем техни високопреосвещенства , да останат без последствия , за техните груби нарушения , по-добри християни ли ще бъдем ? Ще изпълним ли Божиите заповеди и апостолските правила ?
 Не трябва ли тогава , да реабилитираме всички низвергнати и наказани , църковнослужители и миряни , по същите тия канони и правила . Не важат ли те , с еднаква тежест за всички нас ?
 Ако ние ,обикновените миряни трябва да се съобразяваме с законите и традициите на православната църква , колко повече монасите - епископи трябва да го правят ?
 В обещанието си при хиротонията , те казват : „Обещавам се, че със страх Божий и с боголюбив нрав ще управлявам повереното ми стадо, и че с всяко усърдно старание учителски ще го пазя от всички ереси, суеверия, секти и Богопротивни почитания.“
 И пак ще задам въпроси – Удържаха ли и това свое обещание митрополитите ? Предпазиха ли ни от суеверията и сектите ?
 Не проповядват ли сектантите своето лъжеучение по училищата и площадите ? Не допуснаха ли да ни оплитат в мрежите си разните гледачи , баячи и екстрасенси ?
 Каква беше тяхната реакция ? Какво направиха да спрат случващото се ?
 Да , някой ще кажат – Светият Синод излезе със становище по тоя въпрос – а , аз бих отговорил така : Достатъчно ли е да се вземе решение само на хартия ? Всички виждаме и осъзнаваме , че не е.
 Една от причините за случващото си е непонятността , за по-голямата част от обществото , на църковнославянския език ,на който се водят службите в храма . Не отричам неговата красота и благозвучие . Но не е ли по-добре да служим с по-малко красивия и не толкова благозвучен , за изтънчените уши на някой , съвременен български , и да спасим душа , отколкото с красота и благозвучие да изгубим и един за Господа . А ние точно това правим .
 Нека с лицемерната си набожност и смирение не се превръщаме във варосани гробници , а от вътре пълни с мъртвешки кости и нечистотии . Нека не заравяме главите си в пясъка , както правят щраусите , а застанем лице в лице с проблемите и се опитаме да ги решим по закон и съвест .
 Ето наближава неделята на опрощението , нека всички застанем смирено и покайно пред лицето на Господа и запеем : „Помилуй ме, Боже, помилуй ме!
 Сега аз, грешният и претовареният, пристъпвам към Тебе, моя Владика и Бог. Не смея да погледна към небето, но само се моля и викам: Господи, дай ми ум, за да оплаквам горчиво делата си.
 Изповядвам Ти, Спасителю, всички грехове, които сторих, и раните на душата и тялото ми, които вътрешни убийствени помисли ми причиниха.
 Спасителю, като Бог прости всичките ми волни и неволни, явни и скрити, съзнателни и несъзнателни грехове, очисти ги и ме спаси.“ .
 Нека всички братски се целунем , и взаимно се опростим . Но ще имаме ли сили и право да простим на Иуда Искариот ? Ще имаме ли право и сили да простим на нашите духовни пастири , които са ни лъгали и предавали години на ред ?
 Аз лично не бих могъл . Не би позволила и съвестта ми .
 Друг е въпроса дали нашите клирици са осъзнали падението си и са готови да поискат прошка . Едва ли . А ,ако го сторят доколко искрено съкрушени ще бъдат ? Няма ли покаянието им да бъде отново грандиозен спектакъл на лицемерието и подлостта ?
 Коленопреклонно Ви моля , братя и сестри , да простите мен грешния , ако с думите си станах неугоден за някой от вас ,но това са моите виждания и разбирания за НАШАТА , Българска Православна Църква и случващото се в нея .
 Бог , да прости мен и всички нас ! Амин !




Гласувай:
0



Няма коментари
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: bogolubie
Категория: Други
Прочетен: 13707600
Постинги: 14720
Коментари: 2351
Гласове: 9367
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031