Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
03.12.2009 07:18 - КРЪСТ И ТРОН от арх. Серафим /Алексиев/
Автор: bogolubie Категория: Други   
Прочетен: 1591 Коментари: 4 Гласове:
0

Последна промяна: 02.12.2010 15:54


           
              КРЪСТ   И   ТРОН

      от архим. Серафим /Алексиев/

"Кажи ми, сине чист на Светлината,
как стигна до лъчите на Христа?
Аз виждам - страдаш ти, но тишината
на твоя дух е чудо във света!"...

Така мълвеше кротък християнин,
застанал пред монаха стар и свет.
Отшелникът въпроса плах подхвана
и даде мъдро следния ответ:

"Преди години аз видях на съне
в сърцето ми издигнат кръст и трон.
На кръста бе Христос, с венеца трънен,
на трона  аз - горд, смел и без закон!

Аз властвувах! Живеех бурно, волно.
За себе си бях сам и бог, и цар...
Но някак си все чувствувах неволно
в душата гнет, в сърцето си товар...

И чух, Иисус как плачеше над мене,
над мойте грехове и зла съдба.
Срази ме туй...Аз паднах на колене
и към Христа отправих таз молба:

"О, промени живота ми, да стана
от роб на злото Твой покорен роб."
Ръка протегна Той и в миг ме хвана
и тихо рече: "Мой бъди до гроб!"

Сега пак виждам трон и кръст в сърцето:
На трона е Христос! Мой Цар е Той!
На кръста пък разпнАт съм аз. И ето,
сред мъките си чувствувам покой!"

                                  21 март 1968 г.

                  жжжжжжжжжжж

         И в най-силните години на Антихриста, както се вижда от датата на това творение и много други, Бог не се е крил, но е живял в сърцата на много българи. Болно ми е, когато самозабравили се християни, подлъгани от чужди мисионери са опиянили с фарисейска гордост сърцата си и презират православната вяра и православните вярващи. Не, който сади и пои е Бог,  но Този, Който прави да расте,нали така твърди Словото Божие. Духовният растеж на християните е дело на Бога, не на човека, бил той и най-самоотвержения християнин. Лесно е да отхвърлиш, страшно е да бъдеш отхвърлен. Но...който нож вади, от нож умира. Преди да обвиняваш, опознай и може би ще обикнеш! Мнозина се чудят, защо нашият народ е смирен и търпелив. Ами защото е Христов! Чуждите влияния бият този народ и ако все още е опазен, то не е заради някои си..., а заради НЕГОВИЯ ПОКРОВИТЕЛ!!!
         СЛАВА, ЧЕСТ И ВЕЛИЧИЕ НА ИМЕТО МУ СЕГА И ВО ВЕКИ ВЕКОВ! АМИН!!!

                                         С обич: ЕСТИР !



Гласувай:
0



1. merita - Имам един въпрос към теб мила. Пр...
03.12.2009 10:03
Имам един въпрос към теб мила.Представи си , че си родена в държава , където официалната религия не е православното християнство ии друга християнска деноминация е доминираща.Ще се чувстваш ли виновна че не си православна християнка?
Според мен не бива така да се налага една деноминация като официална.Нямя право никоя християнска или не религия да претендира за ексклузивни права .Въпрос на личен избор и на добро познание е иизбора на религия.
Поздрав!
цитирай
2. bogolubie - НИКОЙ НЕ ТИ НАЛАГА НИЩО,
03.12.2009 13:08
миличка, но за да не отхвърлиш някого или нещо, за да не презираш някого или нещо, трябва да го опознаеш. Скоро едни жени пак се опитваха да налагат вярата си, така както я разбират, на православни християни, считайки ги за пълни глупаци, без да са си дали сметка кой е срещу тях, какво знае, какво не знае и считайки себе си от последните, които ще бъдат първи. Свидетел съм на много такива случаи. В която и държава да съм се родила, където и да се намирам, преди да съм наясно кой стои пред мен, какви са знанията му, вярата му, чувствата му, не бива да бързам да го презирам и отхвърлям. У дома за молитва идват и православни, и протестанти и мюсюлмани, уважавам всички и изяснявам своята вяра, без да я налагам. Който се е смирил пред Господа, аз се моля за него, а Господ е непогрешим Съдия и Сам решава как да постъпи с молещите се. Що се отнася за доброто познание, когато дойде Господ, тогава ще се разбере кой е крив и кой е прав. Но, неслучайно ни предупреждава, че ако нашата правда не надмине правдата на книжниците и на фарисеите, никак няма да влезнем в Божието царство. Да опознаваме и да обикваме, защото каквито и дела да имаме, без любов към другите християни, сме като празни мелници. Ако всеки, който си мисли, че е със Свят Дух, без да го изпитва и смята, че всичко, което говори и прави е дело на истинския Свят Дух, лесно ще сгреши. Затова са предупрежденията на Господ от еванг. на св. ев Матей 7 : 22 " В оня ден мнозина ще ми рекат , Господи! Господи! не в Твоето ли име пророкувахме, не в Твоето ли име бесове изгонихме, и не в Твоето ли име направихме много велики дела? Но тогава ще им заявя, Аз никога не съм ви познавал, идете си от Мене вие, които вършите беззаконие."Исконното желание на нашия Господ е да събере чедата на Ерусалим /а той е без стени/ както кокошка събира пилците си. Но чрез чувството на превъзходство на едните над другите, няма да стане. И пак Господ ни учи да считаме другия за по-горен от себе си. Които не четат, естествено е, че не знаят, но които четат постоянно Библията и не искат да приемат тези думи, не са оправдани. Спомни си как Яков посрещна Исав, въпреки, че първородния беше загубил благословението! Никой не ни задължава да приемем нещо, което не разбираме, или да се стараем да бъдем еднакви, но...в любовта сме винаги длъжници. Това ни казва Словото от Библията.
цитирай
3. merita - Съгласна съм с казаното от теб. Като ...
03.12.2009 14:10
Съгласна съм с казаното от теб.Като християнка , аз никого не презирам и не принуждавам нигого да възприема моите вярвания.Считам ,че това което иска от мен Исус, е да благовестявам добрата новина , така както са започнали да го правят неговите ученици.Направих коментар на поста ти защото в България се налага мнението , че едва ли не православните християни са "истинските" и всички други са сектанти.Да се твърди това е несериозно според мен.
Поздрав!
цитирай
4. bogolubie - Така е.
03.12.2009 15:58
Но току що прочетох в коментара ти в твоя блог, че има една истинска религия и тя е тази, която ти изповядваш. Не за пръв път ще кажа, че Духът ме разведе из различни църкви и всички там твърдят същото. Една жена от конгрешанска църква ми каза простичко: "Ние вярваме в това и това..." Не ми налага нейното и аз не й налагам мойто, но се уважаваме и обичаме, и когато можем си помагаме. Но, когато човек настоява, че неговата вяра е истинската, а чуждата е подвластна на дявола идва противопоставянето, отблъскването и разединението на Царството, което става предпоставка за победата на дявола, а сега идва и 666. Можем да сме различни по някои тълкования, но щом сме приели Господ Иисус Христос за свой Господ, ние го правим чрез Светия Дух. Който отрича другите християни, той се опълчва срещу Светия Дух и няма да му се прости. Първият стих от Библията, който чух, беше, че Младоженецът има невестата. Този стих оттогава е мотото на моя християнски живот и същността на служението ми на Господа. Ние сме жени и майки. Ако децата ни са противници и вместо да живеят в съгласие и да си помагат, се чудят как да си правят зло, ще бъдем ли щастливи и ще се откажем ли от непослушното дете, за да сме спокойни? И Господ не се отказва от чедата си. Говорейки, при влизането си в Ерусалим, Той ясно изразява желанието Си. Ние, особено жените, трябва да носим мира. Ако се оставим на страстите на водачите и подценяваме другите братя и сестри, не можем да бъдем в Божието царство, защото там цари закона на ЛЮБОВТА, а не на високоумието. Израстването на християнина се измерва по дълбочината на любовта. Така ме е научил Духът и аз Му вярвам.
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: bogolubie
Категория: Други
Прочетен: 13764795
Постинги: 14720
Коментари: 2351
Гласове: 9367
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930