Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
10.11.2009 20:17 - СВИДЕТЕЛСТВА ОТ ИСТОРИЯТА
Автор: bogolubie Категория: Други   
Прочетен: 479 Коментари: 0 Гласове:
0




                        ХЕНРИ    ЛАВЕДАН

        Хенри Лаведан е името на френски писател, живял и творил преди Първата световна война. Той е бил известен със своето неверие и стремежа си да хули и осмива всичко, което е било свързано с вярата в Бога. Когато, обаче, през 1914 г. постъпва в редовете на войската, след избухването на световната война, в душата му настъпва промяна, която е видна от трогателната изповед, адресирана от него до френския народ:
         "Аз се подигравах с вярата и се считах за мъдър... Измамих себе си, измамих и вас, които четяхте моите книги и пеехте моите песни. Това бе заблуда, опиянение, празен сън. Да оставиш Бога, значи да загинеш. Аз не зная дали утре ще бъда жив. Обаче искам да кажа на моите приятели: Лаведан не смее да умре като безбожник! Душо моя, радвай се, че можах да преживея часа, когато паднах на колене, за да кажа: Аз вярвам, аз вярвам, аз вярвам в Бога!"


                       
                     НЕВЯРВАЩИЯТ     ХАЙНЕ

             Хайне, няколко години преди смъртта си, написал до своя брат следното писмо: "Дръзко издигнах своето чело против Небето... и затова сега лежа прострян на земята като стъпкан червей. Нека бъде слава на Бога във висините!  Твоят беден  брат Хайнрих."
             Същият Хайне, който възпява тялото в своите песни, е написал в завещанието си: "Преди четири години аз се отрекох от мрака на философията и се обърнах към идеите на християнството, към Единствения Бог. Сега умирам с вяра в Твореца на света, чиято милост смирено прося!"



                     жжжжжжжжжжжжжжжжжжжжжж



Гласувай:
0



Няма коментари
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: bogolubie
Категория: Други
Прочетен: 13772203
Постинги: 14720
Коментари: 2351
Гласове: 9367
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930