Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
07.11.2009 16:05 - ДВЕ СТИХОТВОРЕНИЯ НА АРХИМАНДРИТ СЕРАФИМ ЗАДУШНИЦА и ЖИВОТЪТ И СМЪРТТА
Автор: bogolubie Категория: Други   
Прочетен: 3509 Коментари: 3 Гласове:
0

Последна промяна: 24.11.2016 23:35



                          ЗАДУШНИЦА

Над гробове безбройни, глави от скръб склонили,
ридаят черни сенки по скъпи мъртъвци,
и в спомени възкръсват пак образите мили,
и от очите капят сълзи...сълзи...сълзи.

О, колко безутешно свещиците догарят!
Във кандилцата гасне притихващият плам.
От болка натежали, главите се обарят
над кръстовете, дето виси Христос тъй сам!

Мълчание покрива на мъртвите съдбата...
Но тайната, що лъха от всеки гроб студен,
е семе, скрито нейде дълбоко във земята,
което ще поникне на страшний Съден ден.


              жжжжжжжжжжжжжжжжжжжжжжжжжж


                  ЖИВОТЪТ   И   СМЪРТТА

В безпътица лутам се, търся и тичам,
и мами ме демон насам и натам.
Аз слушам шума и се в него увличам.
Но де съм? Що диря? Де ходя? - Не знам.

Денят ме обайва с безброй обещания.
Нощта ме оплаква с милиони очи.
Към грешни победи кръвта ме подканя.
Животът говори...Смъртта пък мълчи.

Ах, де да вървя? И какво да залюбя?
Нали ще умра? О, мъчителен сън!
Защо сбирам туй, що след ден ще загубя?
Защо градя дом, в който няма да съм?

И спрял пред вратата на вечните тайни,
аз виждам - животът ме лъже в очи.
И питам: " На моите жажди безкрайни
основата де е?" - Животът мълчи.

А щом той замлъкне, смъртта проговаря:
"Сънят ще се свърши и ти вечността
ще видиш пред тебе врати да разтваря.
Знай, смисълът там е, отвъд, при Христа!"


                         жжжжжжжжжж









Гласувай:
0



1. kleopatrasv - Невероятно откровени и топли са !
07.11.2009 17:38
Прекрасни чувства и описания е направил . Поздравления за тези стихове !
цитирай
2. bogolubie - В цялото му творчество
07.11.2009 20:22
пулсират чувствата му и вярата му. Много обичам неговата поезия. Доста стихотворения преписах тук в моя блог, и който усеща истинското, не може да не ги оцени. Вечна памет на този верен християнин!!!
цитирай
3. kleopatrasv - Интересно ?
07.11.2009 21:52
Покажи ни още негови творби, ще ми е интересно да ги прочета...!
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: bogolubie
Категория: Други
Прочетен: 13710387
Постинги: 14720
Коментари: 2351
Гласове: 9367
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031